Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Typsnittet finns i Typsnittsboken men visas inte i program

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
brottas med ett problem... försöker lägga in ett typsnitt , det går in i typsnittsboken
men går inte att välja som typsnitt i mailprogrammet. hmmm vad gör jag för fel

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-07-19 23:19

Vet ju inte vilket typsnitt du menar, men du vet väl att mottagaren av mailet måste ha samma snitt i sin dator för att kunna se mailet som du tänkt dig? Har han/hon inte det, så väljer hans/hennes mail-klient ett annat snitt.

Och om du ska kunna välja typsnitt i mailprogrammet (vilket du nu använder), så ska mailet vara i html (eller Rich text). Inte "plain text" eller "ascii".

Efter att ett typsnitt lagts till kan du behöva stänga öppna program och öppna dem igen för att nya typsnitt ska visas.

Typsnitt är förresten inget som man ska lita på vid e-post. Det kan se allt från bra ut till riktigt dåligt när det mår mottagaren. Men det går naturligtvis att använda förutsatt att programmet man använder stödjer det. Vilket e-postprogram använder du?

Jag har förresten ändrat rubriken från "Typsnittsfråga" så blir den lite mer beskrivande.

hej
jag kör med det inbyggda mailprogrammet i tiger. Jag vill ha andra typsnitt i programet och kanske inte nödvändigtvis i de utgående mailen. Andra typsnitt visas i listan och de kan jag köra. Kanske lite speciellt med dessa de är från en sida om harry potter *s*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-31 14:35

Typsnittsboken krascher konstant

Jag har problem med typsnittsboken som kraschar på ett av mina konton (men på det andra kontot fungerar det fint). Detta ställer till stora problem för office 2004 som helt enkelt inte startar. Jag har nollställt systemtypsnitten och tömt användartypsnitten men problemet kvarstår. Några tips?

1
Bevaka tråden