Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ännu fler fejkade (?) bilder på Mac OS X 10.5 Leopard

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fejk, fejk, dubbelfejk. Kolla skuggan på Mail-fönstret...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-19 16:01

*gäsp*, *gäsp*..... sa jag *gäsp* ?

  • Oregistrerad
  • 2006-07-19 16:18

Hur vet man att detta är en fejk?

Citat:

Fejk, fejk, dubbelfejk. Kolla skuggan på Mail-fönstret...

som Brunberg skrev, de kanske har ändrat på skuggan, eller kanske inte är färdiga med den?

Hur som helst, jag försvarar inte bilderna... har han gjort en egen GUI till Tiger så får upphovs -mannen / -kvinnan gärna skicka den till mig då jag tyckte att det är betydligt snyggare än Aqua i 10.4

Tacka f*n för ShapeShifter...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-19 16:36

Om detta vore äkta så dräller det av designbeslut som verkar ogenomtänkta för att komma från Apple. Det här är bara ytterligare en "klipp-och-klistra" mockup som någon fixat för att få lite uppmärksamhet.
Tvekar du?
- Kolla bara på den bild där du har virtualisering av Windows i systemet. Varför skulle klockorna gå olika i de olika systemen?
- Vista's glass-interface är ju genomskinligt, men vad är det som syns bakom fönstret på bilden egentligen? (Varför ingen skugga bakom detta fönster dessutom?)
...ska jag fortsätta?

Har för mig att jag sa *gäsp* tidigare.... *jättegäsp*

Innan fler trådar i ämnet, glöm inte Phill Ryu's tävling: http://phillryu.com/2006/07/09/announcing-the-fake-leopard-screenshot-contest/

Dvs., det kommer dyka upp en ström fejkade skärmbilder den närmsta tiden

Varför är de över hörnen på skärmdumpen inverterade? Jag minns att det var likadant i skärmdumpar som påstods föreställa Tiger innan det visades upp. Brukar Apple köra så på sina interna utvecklingsversioner eller är det bara något som brukar dyka upp i dessa bilder?

*huvva*
Jag ber till alladatorgudar att detta är fejk för så här fult får det inte bli...

Docken såg ju hyffsat läskig ut

Något som talar för att det är fejk är att menyikonerna som fällts ut från menyraden i övre högra hörnet har en randig bakgrund. I varje version av Mac OS X har Apple gått alltmer från att köra randigt.

Ja, o jag förstår inte anledningen alls till att man skulle vilja ha ikoner som fälls ut (antingen vill man se dom eller inte) Luktar XP-wannabe lång väg.. urk

Runda plupp-bubblor (vita inte gula) nere i höger hörn som berättar värdelösa saker är väl nästa steg i detta skärmskottsbedrägeri.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-07-19 18:48

Undrar varför det inte läkt ut någon riktig info eller bild från Leopard än...

Ursprungligen av Snooze:

Undrar varför det inte läkt ut någon riktig info eller bild från Leopard än...

Än så länge hålls Leopard inom Apple. Det är först då fristående utvecklare får tillgång till en prerelease som de brukar dyka upp.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-07-19 18:57

Ja, så är det ju så klart. Fast nu är det inte långt kvar tills Apple själva visar upp den...

Det är skönt att detta är fejk bilder.

1
Bevaka tråden