Har ett Vodafone Mobile Connect-PC-kort låst till Vodafone/Telenor refillkort, en smidig lösning med rabatterade priser som Bredbandsbolaget erbjuder (tjänsten Bredband Borta). Tyvärr upptäckte jag att täckningen är kass där vi har sommarstugan. Får ytterst sällan kontakt öht, och då bryts uppkopplingen oftast efter ett par minuter.
Men jag har svårt att ge upp detta, skicka tillbaka kortet och återgå till uppringt modem som semesterlösning. Vad har jag för möjligheter att få PC-kortet att funka i min powerbook?
Den enda operatör som har riktigt bra täckning här är Telia. Kan jag använda mitt röda Vodafone-kort, installera Mobile High Speed för Mac OS X, och stoppa in ett Telia-sim-kort? Funkar det med nån sorts kontantkort eller måste jag teckna ett Telia Connect-abonnemang? Jag vill ju ha en mer flexibel lösning, då jag bara kopplar upp mig några veckor då och då.
Eller finns det någon som trott sig haft usel täckning med Vodafone/Telenor, men faktiskt fått igång sitt PC-kort på något sätt?
Alla tips och alternativa lösningsmodeller för mig mottages med extrem tacksamhet!