Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft får betala

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Moderator får flytta tråden om den inte passar in. Jag vet inte riktigt var annars den kan tänkas höra hemma då det relaterar till Microsoft och Windows.

Näringsliv24 rapporterar idag att Microsoft får böta yttligare 300 miljoner euro på grund av brott mot EU: s konkurrenslagstiftning. Om inte kraven uppfylls åläggs dessutom Microsoft ett vite på 3 miljoner varje månad tills att företaget uppfyller EU:s krav.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-12 10:37

Har du mer info om exakta omständigheter kring ovan får du gärna utveckla.

Jag flyttade tråden till nyhetstips

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-07-12 20:53

Det var väl 3 miljoner euro per DAG och inte per månad, efter den 25 juli?

Ursprungligen av bogg:

Det var väl 3 miljoner euro per DAG och inte per månad, efter den 25 juli?

Yes. Jag får ber om ursäkt för faktafel i mitt ursprunliga inlägg. Du har rätt.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-07-13 12:38

Det ser ut som att Vista kommer bli betydligt dyrare....

  • Oregistrerad
  • 2006-07-13 12:43

jag fattar inte det beslutet?

Microsoft har brutit mot konkurrens lagarna inom EU. EU kommissionen beslutade om åtgärd som måste följas, bl.a. att MS måste dokumentera hur man integrerar med Windows file services. MS släppte inte dokumentation som EU kommissionen ansåg vara bra nog inom utsatt tid och fick då böta ovanstående belopp för att man inte gjort som man ålagts. Och man kommer att få böta mer varje dag som man inte uppfyller det som ålagts.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-07-13 14:58

MS är vana vid att lyckas smita undan, men EU var lite hårdare än de väntat. De försökte smussla sig igenom med 'nära nog' dokumentation och lite gratis support. Men det är inte samma som att följa beslutet. Heder till EU som inte köpte MS arroganta stil! - Och ja, jag hade sagt det samma om det rört sig om Apple.

Ursprungligen av Snooze:

MS är vana vid att lyckas smita undan, men EU var lite hårdare än de väntat. De försökte smussla sig igenom med 'nära nog' dokumentation och lite gratis support. Men det är inte samma som att följa beslutet. Heder till EU som inte köpte MS arroganta stil! - Och ja, jag hade sagt det samma om det rört sig om Apple.

Microsoft kan heller inte köpa politiker på lika sätt i EU som i USA.

Jag läste någonstans om ett domslut i USA om att Microsoft skulle tvingas att dela upp företaget i två fristående delar... troligtvis ett för mjukvara och ett annat för hårdvara. Resultatet blev dock senare att beslutet upphävdes och att Microsoft blev lämnade ifred. Mina egna teorier om det är att några som bestämmer har blivit mutande.

1
Bevaka tråden