Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

kolla om cdskiva är kvar i iMac G3 slot-in?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-06-10 09:29

Jag har en iMac G3 slot-in där datorn ofta har svårt att mata ut skivor. Man får ofta dra ut dem genom att ta tag i den lilla del som sticker ut. Igår trodde jag att jag inte fick ut en skiva men när jag startar datorn idag sys ingen skiva på skrivbordet ellr i iTunes (där jag spelade skivan). Kan det finnas kvar en skiva fast den inte visas? Jag har petat med ett böjt gem längst till höger i springan där man stoppar i skivorna och datorn låter som när den ska mata ut men det kommer inget. Kan skivan finnas kvar ändå fast jag tror mig komma ihåg att jag inte fick ut den? (och inte hittar skivan någonstans utnför datorn....)

  • Oregistrerad
  • 2006-06-10 19:36

Har du provat stoppa i en skiva.Går inte det så sitter där redan en.

B.D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-05 18:25

Å går den inte få ut testa starta om å hålla C samt ejekt knappen nedtryckta. Har en iMac G5 som skivan flyttade in på heltid i.

Möjliga knep:
-Hålla in musknappen/eject när datorn startar.
-Sticka in gem i utmatningshålet (om det finns ett sådant).
-Starta i Open Firmware (Cmd+Opt+O+F när datorn startar) och skriva "eject cd".

Funkar inte något av ovanstående så finns ingen skiva i (eller som i fallet med min iBook: datorn fattar inte att det finns en cd-läsare installerad).

PS
Skivan spinner upp när du startar datorn om det sitter en i (även på min trasiga iBook).

1
Bevaka tråden