Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Imac intel, ljud "duckar" i DVD-filmer.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag upplevt det på två DVD-skivor i rad och undrar ifall någon annan lider av detta fenomen eller om någon har en teori om varför det uppstår.

Jag har en iMac intel 2.0Ghz 20", de två gånger som jag har hyrt DVD-film så har jag märkt att det verkar jobba någon kompressor på ljudet i filmerna.
Det spelar ingen roll om jag tittar via "Front Row" eller "DVD-spelaren", fenomenet kvarstår.
Tydligast är det när det i filmen är hyfsat tyst efterföljt av ett starkt akustiskt slag, t.ex en handklapp. Då hör jag tydligt att det är en kompressor som får ljudet att "ducka" för att sedan sakta smyga sig starkare vilket blir riktigt frustrerande ifall den "duckar" precis i samband med en dialog där man knappt hör vad de säger i början.

Är jag ensam om att ha detta problem? Annan film, via Quicktime och MPlayer, beter sig inte på samma sätt alls.

Kolla inställningar i DVD spelaren, kryssa i "Avvaktivera Dolby Dynamic range komprimering"

Tack....idiotiskt av mig att missa det, jag var där inne i inställningarna och kikade förut men måste ha missat det helt. Problemet löst!

1
Bevaka tråden