Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken budgetvideokamera?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Brorsan ska skaffa videokamera. Funderar på dom här två:

Canon MV-900:
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010092025
och
Sony DCR-HC23E
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010091902

Vilken av dom är bäst?

Har ni någon annat förslag så skriv gärna det. Ska helst inte kosta mer än 3500kr.

Antar att det inte är några seriösa filmer utan mer på kul bara. Dv-in behövs inte, ska ändå brännas ut på dvd sen..

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-06-23 12:11

Jag skulle gå på MV-900. Canon håller väldigt hög klass i sina videokameror. Bra optik och färgåtergivningen blir kalas, iaf om man håller sig utomhus. Sonyn har jag inte testat, men den är säkert inte fy skam den heller. Själv kör jag med en MVX-330i (om jag inte mins beteckningen fel nu) och är kanonnöjd.

2500-2800 för en konsument-kamera från Sony eller Canon, det lät billigt! Det känns lite surt att min (som knappast är bättre) kostade över 10000 för bara fyra år sedan, men sånt är livet. Och jag funderar idag på att skaffa nånting bättre, med lite bättre färg och skärpa.

Jag vet inget om dessa två, men kolla lite tester så du vet vad akilleshälarna är. Varken Sony eller Canon brukar direkt misslyckas med sina produkter.

Det blir nog en MV-950. Elgiganten har ett väldigt bra pris på den nu. Den har iofs inte mic-in men jag tror inte att det är så viktigt för grabben.

Hur är kvaliteten rent generellt på videokameror i den här prisklassen? Jag har mest filmat med en semi-proffs Sony-kamera med 3ccd. Är kvaliteten jämförbar med en sån?

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

2500-2800 för en konsument-kamera från Sony eller Canon, det lät billigt! Det känns lite surt att min (som knappast är bättre) kostade över 10000 för bara fyra år sedan, men sånt är livet. Och jag funderar idag på att skaffa nånting bättre, med lite bättre färg och skärpa.

Jag vet inget om dessa två, men kolla lite tester så du vet vad akilleshälarna är. Varken Sony eller Canon brukar direkt misslyckas med sina produkter.

Köpte ett 64mb minneskort för kanske 4-5 år sedan, då kostade det runt 1000kr om jag inte minns fel. När jag köpte ny kamera häromveckan fick jag ett 512mb kort gratis.

1
Bevaka tråden