Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man koppla MacBook till TV med s-videokabel?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-05 22:04

Tjo alla glada,

Har kastat ut dumburken (PC'n) och beställt en Macbook som jag skall ha som stationär burk och bärbar burk till skolan.

Innan med min PC så körde jag en s-video kabel från tv'n i vardagsrummet till grafikkortet i PC'n för att kolla på film i vardagsrummet. S-video kabeln är pedantiskt dragen genom hela lägenheten så jag skulle helst vilja fortsätta använda S-video kabeln för att koppla Macbook'en till tv'n. Är det möjligt?

Sen hade jag också en (tror jag) vanlig RCA kabel för att koppla in min hemmabio i vardagsrummet med spdif i ljudkortet på PC'n är det möjligt att fortsätta använda även den här pedantiskt dragna kabeln genom hela vardagsrummet eller är jag tvungen (du hemska tanke) att köpa nya kablar och dra om på nytt genom hela vardagsrummet?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-06-05 23:28

Angående s-video så ska det gå bra.

"Composite and S-video output using mini-DVI to video adapter (sold separately)"
Så står det på apples sida.

Vi köpte en kabel RCA i ena änden och vanlig datorljudskontakt i den andra så det finns säkert en ljudlösning för dig också.

1
Bevaka tråden