Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PowerMac G4 AGP Ram minne problem!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-06-02 13:51

Tjena! Heter Hampus. Jag är nyblivande switcher men när jag skulle köpa ett minne av en snubbe ..... jag vet inte men grejen är att när jag satte i minnet i datorn så funkar det inte att starta macen med skärmen så jag tar ut minneskortet och det funkar!? Grejen är att NU förstod jag att kille hade använt kortet i en PC Windows......... Och jag ringde honom och han sa att det inte skulle vara några problem med det minneskortet även om han hade använt det i en PC..... sen sa han att jag skulle uppgradera programvaran för att det var ett ähh kopierar annonsen

S: 1024mb pc133 minne
micromemmory

Serverminne som passar lika bra i en vanlig skrivbordsdator - ECC och REG säkerställer högsta tillförlitligheten som krävs i en dator man vill kunna lita på till 100%.

frakt 33kr

nypris 14000kr
marknadsvärde idag 1500
nu:850kr

Nytt - aldrig anmvänt - bara testat och det passade inte med min p3:a - p3an kunde bara använda 512Mb - men det är köpt från inwarehouse i April 2006. Märgt 1Gb och dyker upp som 1gb i p4/amd som använder pc133 minnen. Levereras i micromemmory kartong *

Och varför att jag trodde att det var ett Mac minne var att annonsen var här på denna MAC`sidan... men jag undrar om ni vet hur jag ska göra ? MVH Hampus

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-06-02 13:59

Det är ingen skillnad på minne i en mac och minne i en pc.
Däremot ECC-minnen är en annan typ utav minne. Som används mest i servrar anpassade för ECC.
Det är en typ utav minne du inte ska ha.

1
Bevaka tråden