Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FTP mellan XBox och Mac?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-06 14:24

Har någon lyckats upprätta en ordentlig FTP-anslutning till sin Xbox med sin Mac?
Det fungerade felfritt med PC, men när jag nu försöker med min mac och diverse FTP-program så ansluter den, men det blir fullt med felmeddelanden. Dessa handlar mest om att FTP-programmet inte får byta eller skapa mappar, eller ens får hämta katalogstrukturen. Det underliga är att det går ibland, kanske var 15:e försök, att skapa en mapp eller liknande. Det är inte passive-mode som är felet, det är det enda jag vet. Är det någon som vet hur man gör? Jag är extremt tacksam för hjälp!

Här är de inställningar jag använder:
Macen:
IP: 192.168.1.4
Subnet mask: 255.255.255.0
Router: 192.168.0.1

Xboxen
IP: 192.168.1.5
mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.0.1
DNS: 0.0.0.0

  • Oregistrerad
  • 2005-04-06 15:05

Jag hade också problem med detta tills jag uppdaterade EvoX till en senare version. Sedan dess har det fungerat utmärkt. Alternativt kan man köra en nyare version av XBMC eftersom den också har en fungerande ftp-server.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-06 15:55

jag lade in Unleash i apps.. (istället för EvoX) och då fungerade det felfritt

Kan inte någon förklara utförligt hur jag skall göra. Jag har precis samma problem. Ftp-prograppet ser mapparna ibland. Men oftast blir det "can´t recieve listings". Spelar ingen roll om jag kör passive eller ej. Jag är inte så insatt i detta så jag vet inte hur XBMC fungerar. Var in på deras något stökiga sida och fattade inget. Kan någon skriva enkelt och tydligt hur man skall göra.

Typ:

1.

2.

3.

osv.

Jag vill kunna dela ut filmer från G5an så jag kan se dem på xboxen. Funkade ju perfekt på PCn så jag vill att det skall funka bra här med. Snälla hjälp mig.

*bump*

Har EXAKT samma problem, och jag är också djupt tacksam om nån kunde ge riktiga direktiv om hur man uppdaterar EvoX om det funkar bra.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-05-29 21:26

Vad använder ni för FPT-klient?

Jag kör Captain FTP 4.5. Funkar über till allt annat.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-05-30 00:27

Har märkt att just GUI FTP-klienter till osx har svårt med ftp-servrar i större utsträckning än på windows sidan, där flashfxp äger allt.
Prova transmit, cyberduck och captain. Dem tre bör täcka in behovet.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-30 10:27

Tips: Jag kör Transmit mot XBMC samt UnleashX, ibland får jag ta "Refresh" i Transmit för att få den att uppdatera och fungera stabilt...

1
Bevaka tråden