Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pappas aggressiva radioamatörer

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Pappa driver också ett forum kallat http://www.ham.se/ för radioamatörer. Rent spontant kan man ju tänka sig att dessa gamla gubbar skulle vara fromma som lamm men det är helt tvärtom. Jag har aldrig varit på ett forum det skriks mer än där.

En forummedlem blev dömd i tingsrätten nyligen för förtal - allt började på pappas forum...
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_12728342.asp

Hursomhelst får man passa sig för vad man skriver på forumet för ibland kopplar det fel i huvudet på folk. Igår mailade vi ut medlemsuppgifter och en önskan om feedback och tips på förbättringar. Fick fyra mail imorse:

Polisanmälan följer när dylika saker sker.

----- Ursprungligt meddelande -----
Från: <[email protected]>

om så mycket annat bedöms detta som spam...................
----- Ursprungligt meddelande -----
Från: <[email protected]>

Ingen ställer upp på detta!!!!!!!!
Ingen avsändare!!!!!!!!!!!!!

Försök en gång till!!!!!!!!!!!
Enbart få tar detta till sig.
Söker vem du är nu, och jag hittar dig.

----- Ursprungligt meddelande -----
Från: <[email protected]>

Sista mailet kan jag inte lägga ut här. Vad säger man?

Tja, jag funderade på att bli radioamatör först, sen kom jag i kontakt med, bland annat, Ham.se. Efter att ha hört allt om hur mycket stridigheter det är inom rörelsen så bidrog det till att jag lät bli, trots att det verkar vara en kul grej.

  • Medlem
  • 2006-05-27 21:45

Är det inte bara ett missförstånd ... om än rätt otrevligt?

Tror det är bäst att bara ligga lågt fr din/er sida, dvs inte bemöta/besvara ovanst mail.
Det finns alltid människor som (upplever att de) blir upprörda, kränkta usw; har man inte uppenbart uttryckt sig klumpigt brukar jag själv försöka låta det rinna av.
Anfall är iaf inte bästa försvar en sådan här gång.

Det är otroligt vanligt med hot, öppna eller förtäckta, på internet. Även om det är obehagligt så är det i princip alltid socialt inkompetenta och lätt förståndshandikappade personer som enbart vågar framföra sina hot anonymt.

Jag är personligen övertygad att man ska i princip skita i de här individerna. Det finns ingen anledning att anpassa sig på något sätt.

Om man tänker efter en stund så inser man ju att de tillhör en grupp som hamnar i såna situationer lite överallt, och pga av deras loosernatur så är det enda de kan göra att försöka få en liten kick att framställa sig själva som mäktigare än de är.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-05-28 16:09

På tal om hot och dylika otrevligheter. Har råkat ut för att en person ringer till mig från skyddat nummer och uttalat diverse otrevligheter. Såväl hot som rasistiska uttalanden.

Finns det något sätt att få ett slut på detta?

Ursprungligen av Bijan:

På tal om hot och dylika otrevligheter. Har råkat ut för att en person ringer till mig från skyddat nummer och uttalat diverse otrevligheter. Såväl hot som rasistiska uttalanden.

Finns det något sätt att få ett slut på detta?

Kontakta polisen!

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-05-30 09:58

Spela in sammtalen på band så att du har bevis, sedan kontaktar du polisen. Utan bevis kan du inte göra någonting... lycka till!

1
Bevaka tråden