Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft Vista på MacBook?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Timrå
  • 2006-05-26 20:45

Någon som testat windows vista på en macbook? Hur tror ni det kommer att funka?

Jag förväntar mig att Vista, när det släpps, fungerar i Classic-läge dvs med de visuella effekterna avstängda.

Gör det inte det kommer jag bojkotta Microsoft för all framtid, och sluta på mitt jobb. Helt ärligt.

  • Medlem
  • Timrå
  • 2006-05-26 20:53

Det vore faktiskt skamligt om vista skulle ha sådana grafikkrav..

Ursprungligen av jbn:

Det vore faktiskt skamligt om vista skulle ha sådana grafikkrav..

Vore det verkligen det?

Även om de verkar vara lite _väl_ höga så skadar det inte att lämna gamla burkar bakom sig. Hade de bara haft tillräckligt med råg i ryggen för att säga att "Program & hårdvara som är X år eller äldre kommer inte att funka med nästa version av Windows" (där X förslagsvis är en låg siffra) så hade de kunnat göra ett väldigt mycket bättre operativsystem.

  • Medlem
  • Timrå
  • 2006-05-26 21:19
Ursprungligen av irrelogical:

Vore det verkligen det?

Även om de verkar vara lite _väl_ höga så skadar det inte att lämna gamla burkar bakom sig. Hade de bara haft tillräckligt med råg i ryggen för att säga att "Program & hårdvara som är X år eller äldre kommer inte att funka med nästa version av Windows" (där X förslagsvis är en låg siffra) så hade de kunnat göra ett väldigt mycket bättre operativsystem.

Personligen ser jag inget samband mellan grafikkrävande OS och "väldigt mycket bättre OS"..

Ursprungligen av jbn:

Personligen ser jag inget samband mellan grafikkrävande OS och "väldigt mycket bättre OS"..

Nej, det var mera tanken bakom det jag ville åt. Att man inte behöver göra alla nöjda, de med 10 år gamla datorer kanske inte måste kunna köra det allra senaste. På samma gång behöver det allra senaste inte kunna köra program som skrevs 10-15 år sedan.

Edit: Lite OT så här i efterhand...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-26 21:01
Ursprungligen av jbn:

Någon som testat windows vista på en macbook? Hur tror ni det kommer att funka?

Jag har inte testat, men på pappret ser det prima ut. En MacBook uppfyller ALLA krav för att köra Vista fullt ut, t.o.m. med Aero (DirectX 9 accelerad grafik med 3d-effekter) eftersom den har 64MB VRAM och det räcker för den upplösningen som MacBooken kör. Skall man ha högre upplösning (extern skärm) kommer det dock inte fungera eftersom detta kräver 128MB VRAM.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-27 15:50

Jag har för mig att Intel GMA950-chippet är den enda integrerade grafikkretsen som klarar av Vistas krav för Aero.

1
Bevaka tråden