Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya MacBook (maj-06)

Tråden skapades och har fått 788 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2006-05-26 08:52

jag bor i umeå, och om nu posten skickar ut det här går det att tracka på nåt sätt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-26 11:33

det skumma är ju att jag får felmeddelande när jag klickar, dvs hos tnt.
aja, sjukt frustrerande att de inte kommer med den idag.

all tid fram tills jag får den är ju tid att fördriva, synd på helgen

Beställt Macbook 1,83 , 60gb hdd, 1gb minne
Stod först leveransdatum 9e juni, fick sen mail där det stod 5e juni senast, och nu står det när jag trackar att den beräknas komma den 2a

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-26 12:16
Ursprungligen av hyperfly:

Beställt Macbook 1,83 , 60gb hdd, 1gb minne
Stod först leveransdatum 9e juni, fick sen mail där det stod 5e juni senast, och nu står det när jag trackar att den beräknas komma den 2a

Cool, när beställde du den? Beställde min den torsdagen 18:e, skickades i måndags, sedan dess, inte ett ljud från TNT. Kvar i Kina om man får tro dem. Beräknas den 29e.. Hmm, då får dom verkligen snabba sig!

Ursprungligen av desh:

Cool, när beställde du den? Beställde min den torsdagen 18:e, skickades i måndags, sedan dess, inte ett ljud från TNT. Kvar i Kina om man får tro dem. Beräknas den 29e.. Hmm, då får dom verkligen snabba sig!

Samma för mig, beräknas levereras den 29:e, men har inte hänt något sen tidigt i tisdags morse Svensk tid.

23 May 2006 16:08 Suzhou Shipped From Originating Depot
23 May 2006 10:08 Suzhou Consignment Received At Transit Point

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-26 14:00
Ursprungligen av Christobal:

Samma för mig, beräknas levereras den 29:e, men har inte hänt något sen tidigt i tisdags morse Svensk tid.

23 May 2006 16:08 Suzhou Shipped From Originating Depot
23 May 2006 10:08 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Jag hoppas ju innerligt att dom helt enkelt glömt uppdatera sid-fan. Annars är den å velar runt i Asien, troligtvis kapad utan heliga kor eller nått.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-26 12:30

Betalade med banköverföring i tisdags, och ordern "granskas" fortfarande... om någon vet, hur lång tid brukar det ta från det att man gjort överföringen tills det börjar hända grejer? Har gjort det en gång förr, men det var några år sedan

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-26 12:45
Ursprungligen av xevve:

Betalade med banköverföring i tisdags, och ordern "granskas" fortfarande... om någon vet, hur lång tid brukar det ta från det att man gjort överföringen tills det börjar hända grejer? Har gjort det en gång förr, men det var några år sedan

Det låter onekligen länge! Men men, du lär ju betala med kort nästa gång iaf.. (Själva banköverföringen brukar ju inte ta mer än ett dygn, så det måste vara applestore som tycker det är kul att sega)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-26 12:53
Ursprungligen av desh:

Det låter onekligen länge! Men men, du lär ju betala med kort nästa gång iaf.. (Själva banköverföringen brukar ju inte ta mer än ett dygn, så det måste vara applestore som tycker det är kul att sega)

Har testat att köra kortbetalning på apple store tidigare, men de lyckas alltid få för sig att leveransadressen och kortägarens adress inte stämmer överrens (fast det gör de), och vill ha mig till att skicka fotokopior på mitt kreditkort, vilket inte känns helt kul att göra. Därför brukar jag köra banköverföring istället.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-26 13:19
Ursprungligen av xevve:

Har testat att köra kortbetalning på apple store tidigare, men de lyckas alltid få för sig att leveransadressen och kortägarens adress inte stämmer överrens (fast det gör de), och vill ha mig till att skicka fotokopior på mitt kreditkort, vilket inte känns helt kul att göra. Därför brukar jag köra banköverföring istället.

Okej, vilket jävla meck! Jaja, vi får väl hoppas att dom i det tysta skickat ut den, å att du får den ikväll..

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-05-26 13:40
Ursprungligen av xevve:

Har testat att köra kortbetalning på apple store tidigare, men de lyckas alltid få för sig att leveransadressen och kortägarens adress inte stämmer överrens (fast det gör de), och vill ha mig till att skicka fotokopior på mitt kreditkort, vilket inte känns helt kul att göra. Därför brukar jag köra banköverföring istället.

Ajdå...det där låter ju inte helt kanon alltså. Jag beställde min igår på min fars företag, men betalade kalaset själv med mitt VISA. Vad händer om de hör av sig och frågar vad som försigår?

Ursprungligen av Jonzee:

Ajdå...det där låter ju inte helt kanon alltså. Jag beställde min igår på min fars företag, men betalade kalaset själv med mitt VISA. Vad händer om de hör av sig och frågar vad som försigår?

Det gör dom inte.

Kort är det absolut bästa sättet och enklaste sättet att betala på. Apple är kända för att fucka upp andra betalningssätt med veckor av väntan för att de ens ska hitta betalningen. Speciellt nu vid MacBook lanseringe kan jag tänka mig att det tar ännu längre tid med andra betalningar än kort.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-05-26 13:56
Ursprungligen av Mats Börjesson:

Det gör dom inte.

Kort är det absolut bästa sättet och enklaste sättet att betala på. Apple är kända för att fucka upp andra betalningssätt med veckor av väntan för att de ens ska hitta betalningen. Speciellt nu vid MacBook lanseringe kan jag tänka mig att det tar ännu längre tid med andra betalningar än kort.

Tack för det lugnande svaret...känns genast bättre...om det är någon som undrar så blev det en på 2 ghz, 80 gb hd och 2 gb twinmos-ram från komplett som förhoppningsvis kommer att funka..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-26 12:35

wohooo! lyckades spåra min på TNT nu

26 maj 2006 09:34 Stockholm Out For Delivery

betyder det att den kommer idag?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-26 12:43
Ursprungligen av snigel1:

wohooo! lyckades spåra min på TNT nu

26 maj 2006 09:34 Stockholm Out For Delivery

betyder det att den kommer idag?

ÅÅÅHH AVUNDSJUK!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-26 12:45

någon som kan bekräfta att det betyder att den kommer idag?

edit: ringde tnt nu, "du borde ha den inom ett par timmar"

sitter på balkongen och spanar mot porten i riktig fågelskådaranda

Ursprungligen av snigel1:

någon som kan bekräfta att det betyder att den kommer idag?

Du bör ha den idag, men det beror helt och hållet på om dom hinner.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-26 13:32

Asså!!! Ursäkta Caps-locken Här!!!
Men Det Kom En Tnt Kille, Bad Mig Skriva På Och Gav Mig Kuvertet Med Apple-care...
Sen Sa Han Att Det är Ett Paket Till Som Han Skulle Gå Ner Och Hämta, Men När Han Kommer Upp Igen Så Säger Han Att Det Inte Kommit In än Utan Kommer På Måndag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Aldrig Känt Mig Så Teasad I Hela Mitt Liv

Fick i onsdags kl 15.00 mail från Apple att de skickat iväg paketet. Jag hittar fortfarande inget när jag trackar på Apecode eller Apples egen hemsida. Ger det något om jag ringer Apple och frågar vad som pågår, eller har de inte mer information än jag?

  • Oregistrerad
  • 2006-05-26 15:09

nu är den här...sitter o skriver detta på den! fan vad skön den är!!!

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2006-05-26 15:18
Ursprungligen av ALi:

nu är den här...sitter o skriver detta på den! fan vad skön den är!!!

Grattis !

24 May 2006 06:24 Orebro Onforwarded For Delivery
24 May 2006 06:01 Orebro Import Received

Min verkar ha pausat nånstanns i mellansverige

Förresten, är det någon som vet hur TNT:s internationella transportsytemen fungerar? Står det still under helger eller går det flygtransporter 7 dagar i veckan?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-26 15:24

min verkar mer eller mindre ha försvunnit!

står delivered på i applestores tracker och på mitt tnt-nummer. men det enda jag har fått är applecare-kuvertet.

sjukt irriterande...... sensmoral: beställ aldrig applecare.

sjukt irriterande #2: den finns ju i affär nu, skulle kunna gå och köpt en i onsdags typ om jag inte hade beställt.. sensmoral #2: beställ inte från applestore om du har återförsäljare där du bor.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-26 15:31
Ursprungligen av snigel1:

min verkar mer eller mindre ha försvunnit!

står delivered på i applestores tracker och på mitt tnt-nummer. men det enda jag har fått är applecare-kuvertet.

sjukt irriterande...... sensmoral: beställ aldrig applecare.

sjukt irriterande #2: den finns ju i affär nu, skulle kunna gå och köpt en i onsdags typ om jag inte hade beställt.. sensmoral #2: beställ inte från applestore om du har återförsäljare där du bor.

Tänkte också på det.. Kunde köpt skiten billigare genom jobbet av typ Ingram, men dom skulle ju inte få in den på ett tag, så glad i hågen beställer man från AppleStore.. Nu har ju alla distar fått in den, och här sitter man :/ Synd att dom inte skriver beräknad leveranstid, utan bara beräknad skick-tid.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-05-26 15:27

Beställde just den svarta med minimalt minne och HD. Köper till detta någon annanstans. Beräknad leverans senast den 15 juni. Åh suck!!! Det är ju lika lång tid som 4.5 evigheter.

Jippi!!!

Äntligen hittar jag något när jag trackar!

26 may 06 32 05 Flight Booked CNSHA50 01 jun 06
24 may 06 30 63 handover at supplier CNSHA50 01 jun 06
24 may 06 30 61 Consignment Booking received from supplier CNSHA50 01 jun 06
24 may 06 00 04 Picking confirmed, EDI received CNSHA50

Betyder det att den flyger från Kina den 1:a juni?

Edit: ETA var ju 1:a juni, alltså borde den vara framme då. Men eventuellt är det bara videoadaptern, hoppas inte...!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-26 15:45

jo, det jobbiga är ju att killen som kom med min applecare sa att han skulle gå ner o hämta datorn i bilen, men när han kom tillbaks sa han att den inte fanns där utan skulle komma senare.

upplagt för tjafs, bråk & strul i en triangel mellan mig, tnt och applestore

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-26 16:36

En liten personlig uppdatering apropå dumföretaget TNT: fick just ett sms från dem, där de sade att de sökt mig och att jag nu ombads ringa kundsupport. När jag kommer fram visar det sig att de inte lyckats ta sig in i trappuppgången, eftersom de inte hade portkod... Jag gav dem portkoden och de lovade försöka pånytt på måndag.
Grattis idioter: hade ni inte kunnat ringa direkt på mobilen så hade jag gett er portkoden och så hade ni varit inne??? Tänkte inte på det?:mad:

För er som beställt ENBART Macbook, d.v.s. bara en produkt: vad står det under "leveransmetod" för er på Apple Store?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-26 16:37
Ursprungligen av Tegnhammar:

För er som beställt ENBART Macbook, d.v.s. bara en produkt: vad står det under "leveransmetod" för er på Apple Store?

Snabbleverans (EMEA)

Bevaka tråden