Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatering: Vårstädning på 99mac

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Våren är verkligen här och det var dags att städa lite i forumet. Ett par forum har fått nya namn, andra har försvunnit. Vissa forum har bytt plats.

Vi följer utvecklingen från Apple har och ändrat följande forum:

  • iBook heter iBook & MacBook

  • MacBook forumet är flyttat till Powerbook & MacBook Pro

  • Mac Intel Inside forumet heter nu Windows på Mac och har flyttats till Operativsystem

Allmän uppfräschning:

  • Spelforumet är flyttat till Mjukvara

  • Alla underliggande lokala forum är borta och innehållet samlas nu i MacPub & Lokala aktiviteter

  • Kategorin "I praktiken" är ändrad till Macen i Arbete

  • Digitalfoto är flyttat till Macen i Arbete

  • Switcher heter nu Switcher - Byta till Mac

  • Presentationer heter nu Personliga presentationer

Ytterligare ändringar är på förslag men ännu inte klubbade:

  • Ny kategori: Köpa Mac

  • Under Köpa Mac samlas Köptips, Service & Garantier, AppleStore och Mecenat & CSN-kortet

  • Byta namn på "Övriga tillbehör" till "Datortillbehör" eller "Kringutrustning"

  • Slå ihop "Bildskärmar & grafikkort" samt "Datorlagring & lagringsmedia" med Datortillbehör

Mycket på en gång! Vi passar på att göra uppdateringarna stegvis istället för att lansera en jätteuppdatering på en gång. Ny logo på gång till sist

Är det inte lite väl tidigt att anta att nya iBook kommer att heta MacBook?

Ursprungligen av Björn Leander:

Är det inte lite väl tidigt att anta att nya iBook kommer att heta MacBook?

Vi är nog ungefär 24 timmar för tidiga

  • Medlem
  • Svedala
  • 2006-05-15 21:33
Ursprungligen av Björnström:

Vi är nog ungefär 24 timmar för tidiga

Låt oss hoppas, för jag börjar bli i behov av en ny laptop...

Tänk vad rätt jag fick

Ursprungligen av Björnström:

Tänk vad rätt jag fick

Fuskis där, lovar att Bjers skvallrade

  • Oregistrerad
  • 2006-05-18 14:07

Borde inte "Allt om spel" och "Allt om spel - Allmänt" slås ihop? Jag tycker mig inte se någon skillnad på innehållet.

Ursprungligen av Björnström:

Ytterligare ändringar är på förslag men ännu inte klubbade:

  • Ny kategori: Köpa Mac

  • Under Köpa Mac samlas Köptips, Service & Garantier, AppleStore och Mecenat & CSN-kortet

  • Byta namn på "Övriga tillbehör" till "Datortillbehör" eller "Kringutrustning"

  • Slå ihop "Bildskärmar & grafikkort" samt "Datorlagring & lagringsmedia" med Datortillbehör

Service & Garantier bör helt klart vara separat, men jag ser att det redan är fixat.

"Kringutrustning" tycker jag passar bäst för "Övriga tillbehör".

Men "Datorlagring & lagringsmedia" samt "Bildskärmar & grafikkort" tror jag sak låta vara som de är.
Jag tror att det blir mindre rörigt så. Men det är inte jag som bestämmer, bara lite hur jag tycker.

Gör vad du tycker är bäst

Ursprungligen av apple4ever:

Service & Garantier bör helt klart vara separat, men jag ser att det redan är fixat.

"Kringutrustning" tycker jag passar bäst för "Övriga tillbehör".

Men "Datorlagring & lagringsmedia" samt "Bildskärmar & grafikkort" tror jag sak låta vara som de är.
Jag tror att det blir mindre rörigt så. Men det är inte jag som bestämmer, bara lite hur jag tycker.

Gör vad du tycker är bäst

Kringutrustning är bättre - så får det bli. Målet är att minska ner antalet forum från dagens ca 75st till 50-60st i samband med uppdateringen.

Alla spelforum ligger nu samlade i "allt om spel".

1
Bevaka tråden