Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bootningsformel via tangentbordet? G4

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har tidigare haft G3, hade mycket krångel med att boota in mig till hårddidken en tid på världen.
Ett av knepen var en formel vid uppstart som jag inte har kvar. Är det någon som har den kunskapen och vill dela med sig?
Nu har jag fått problem med min G4 Quicksilver, kanske funkar annorlunda här överhuvudtaget?
Jag får inte upp CD-luckan via tangentbordet heller. Hade tänkt använda installations-CD:n.
Systemet är Panther.
Låst läge med andra ord.

Hälsningar
CC:cool:

  • Oregistrerad
  • 2006-05-24 16:19

håll ner musknappen vid uppstart (innan och under startljudet) så ska skivan matas ut.

genom att hålla ner alt får du "bootloadern", där du kan välja vilken hårdisk/enhet du vill starta ifrån.
det finns snyggare kommandon för att starta på en specifik hårdisk, men jag är inte säker på ifall det fungerar utöver scsidiskar... :/

Tackar tackar--

bra att veta. tog det en längre väg; gick in och ryckte i hårddisktåtarna, lurade den liksom från sidanoch installerade om. Vilket tar tid, mitt i travuppladdningen. Tack för tipset!:D

1
Bevaka tråden