Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iSync och N70 - problem!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-05-19 11:54

Av olika skäl tömde jag telefonens kalender på poster, och när jag nu ska synka över kalendern till luren så drar den över kontakterna, men inte kalendern. Ett felmeddelande kommer upp och säger att synkningen avbröts. Värt att nämna är att den verkar vilja synka telefon till dator snarare än tvärtom. Efter att jag hade tömt lurens kalender så varnade den om att aktiviteter skulle tas bort i datorns kalende (jag hade backat upp den), så jag testade det utan framgång. Vad göra? Jag måste ha kalendern i luren!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-05-19 12:53

ISync vill synka telefon till dator eftersom din borttagning av aktiviteterna är det senaste som hänt och därför antas att du vill ta bort aktiviteterna. Det du behöver göra är en ny "första synk". Markera telefonen, välj Enheter -> Återställ enhet... , Välj Första synk: slå samman data på dator och enhet (så försvinner inget), kolla resten av synkinställningarna och synka.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-19 13:05

När jag väljer Återställ enhet så raderar den allt på enheten och ersätter det med den nya datan. Dock så blir det bara kontakter som den lägger över till luren - när det är dags för kalendern så får jag felmeddelande som vanligt.. Jag får aldrig välja "Första synk: slå samman data på dator och enhet" dock..

  • Oregistrerad
  • 2006-05-19 13:11

Ok, jag tog raderade enheten från iSync och lade till den igen med ny parkoppling. Fortfarande samma felmeddelande.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-19 13:12

"fredag 19 maj 2006 13.11.46
[Tomas N70] Ett fel uppstod vid överföring av ändringar till telefonen. Synkroniseringen på telefonen kan ha avbrutits.
Synkroniseringen för enheten "Tomas N70" misslyckades"

1
Bevaka tråden