Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Öppna en K750i?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skänninge
  • 2006-05-18 11:20

Har fått massa damm på insidan av glaset till min SE K750i. Någon som vet hur eller om det är möjligt att öppna den själv och städa ur den, eller om man bör söka upp en verkstad?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-18 12:10

Har samma problem, riktigt irriterande. Vet du/någon annan här vad det kostar att fixa på verkstad?

min joystick på K750i har bärjat flippa ur .. antalgligen för jag använt den så mkt men den reagerar inte ibland när jag klickar neråt ... riktigt irreterande ..

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-05-18 15:08
Ursprungligen av Tussen69:

min joystick på K750i har bärjat flippa ur .. antalgligen för jag använt den så mkt men den reagerar inte ibland när jag klickar neråt ... riktigt irreterande ..

Jag hade samma problem (också nedåt) men det blev lite bättre när jag motionerade joysticken, dvs drog den åt alla håll och kanter, klickade och bar mig åt i ett par minuter. Slå helst av telefonen först så du inte ringer folk, SMS:ar obegripligheter och ändrar dina inställningar oavsiktligt.

Jag hade samma problem och dammade ur den förra veckan, gör såhär!
Lossa batteriluckan, tag ur batteriet. Lossa de 2 TORX-skruvarna (de 2 stjärnskruvarna behöver inte lossas). Bänd försiktigt isär övre kåpan från chassiet, börja nertill och jobba dig uppåt. Var MYCKET försiktig så att du inte bryter sönder kåpan. Sen är det bara att damma ur och återmontera. Ev garanti ryker säkert all världens väg.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-18 15:15

ni vet väl att sonyericsson har 2 års fabriksgaranti på sina lurar?

Och k750 har då inte funnits i 2 år.

Så det är bara att gå till eran försäljare så skickar dom det till engströms om det nu är i sthlm.
Eller så åker du dit själv bara!

1
Bevaka tråden