Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac version 2.0

Tråden skapades och har fått 65 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: stfm:
Hur kommer det sig att inlägg inte dyker upp direkt i de senase diskussionerna?

Vad har "Re:" för funktion. Resultatet är att man antingen är tvungen att läsa ut ordet "re" ett par hundra gånger, eller försöka ignorera det. Dumt.

När man läser en tråd, så kommer man alltid till det senaste inlägget, oavsett om man har läst de tidigare eller inte. Kan vara lite jobbigt.

Vad är det som har förändrats? Är det en ny version av UBB?

1. Verkar väldigt skumt. Ska försöka hitta något svar på detta.

2. Infopop anser att detta är en jättebra ny funktion. Jag har lämnat feedback och hoppas att det kommer en funktion för att stänga av det i nästa uppdatering.

3. Så ska det inte vara. Det verkar vara något konstigt med att den inte använder cookien eller att det helt enkelt är en bug.

4. Ja. Vi använder UBB version 6.4.0 nu, tidigare körde vi UBB 6.3.0.1. Vi har dessutom en massa modifikationer till forumet.

Är det någon som saknar något på forumet?

Man skulle kunna säga att 99mac har uppdaterats till version 2.1. Ikväll har nämligen den omtalade "Re: " - noteringen, tagits bort från samtliga inlägg på forumet.

/M

[ 21. Januari 2003, 21:44: Meddelandet ändrat av: Martin Belak ]

Mycket trevligare utan "Re:".
En annan önskan till 99mac.app är att det kunde stå vilket forum en post ligger i, antingen som "submenyer" eller bara som ett tillägg till textraden dvs...

Ämnes text - Användar Namnsson [Nyheter]

Ett problem är ju att några forum har låååånga titlar. Kanske det går att hitta någon gyllene medelväg med förkortningar, kortversioner av namn eller annat.

Re: är borttaget -- Tack!

Oavsett om ja kör Chimera eller IE så kommer jag sist i en diskussion när ja går in i den, trots att jag inte läst den tidigare..

Är det många som har detta problem? Rätt så störande tycker jag..

Men i övrigt så kan ja bara säga kanon!

Ibland när jag kliver in i ett diskussionforum får jag bara upp den översta diskussionen inget mer. Knepigt.

Tack för att Re: försvann.

Bevaka tråden