Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FireDTV, PC-versionen av EyeTV, funkar den till mac?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som har testat att koppla in en FireDTV till en mac med elgatoprogramvaran?

EyeTV är ju ruskigt dyra men tydligen går FireDTV att få för ca 1400 inklusive CA-modul om man tecknar boxerabonnemang samtidigt.
Och utseendemässigt så ser FireDTV exakt likadan ut som EyeTV förutom att den tidigare är svart tror jag. Men hårdvaran är i övrigt identisk såvitt jag förstår.

Så, nån som testat eller har möjlighet att testa om det funkar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-10 10:10

Jag har en FireDTV som jag ha kopplad till en Windows-burk, men det har aldrig slagit mig att det skulle kunna vara en EyeTV i förklädnad. Om den EyeTV-programvara som följer med Miglia TVMini är densamma så kan jag prova lite senare idag och se vad som händer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-10 14:01

Tyvärr verkar serienumret till min EyeTV 2.1 vara låst till Miglia TVMini så jag kan inte testa om FireDTV:n detekteras som en EyeTV 410

Och jag antar att du kör setupen i Eyetvprogramvaran igen då där man får välja vilken eyetv-enhet man har?
Eller man kanske kan skifta i inställningarna förresten... jag hade en eyetv 310 (parabol) ett kort tag och där kunde man nog i inställningarna välja de olika boxarna som fanns tillgängliga.

Jag tror inte programvaran själv fattade att byta mellan två enheter iaf, det fick man göra manuellt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-10 17:12

Jag körde EyeTV Setup Assistant och valde där Elgato och EyeTV 400/410. Då frågade den efter activation key igen och den jag fick med Miglia TVMini fungerade inte. Gick även in i Preferences > Devices och valde samma uppsättning där men det stod bara något i stil med "No EyeTV 400/410 device connected". Så det verkar tyvärr inte gå, hade onekligen varit trevligt... EyeTV är ljusår bättre än den Windows-programvara som bundlas med FireDTV.

Fast jag tolkar det som att det kan funka - om man bara har en nyckel som passar Eyetv 400/410. Elgatoprogramvaran verkar fatta att du har en 410. Eller händer samma sak om du tar typ eyetv 310 eller nån annan som du inte har? Dvs den tjatar om nyckel på dem också fast de bevisligen inte är anslutna till datorn?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-14 17:09

Tror tyvärr inte att programvaran fattar att jag har en 410/FireDTV, exakt samma sak händer om jag väljer något annat kort som jag inte har. Slängde iväg en fråga till EyeTV-supporten angående licenser och användande av EyeTV till olika hårdvaror men svaret var bara att en licensnyckel för EyeTV gäller för den produkt som programvaran köpts ihop med (åtminstone gäller detta för bundlade versioner). Jag frågade om just FireDTV och påpekade att det är mer eller mindre samma hårdvara men svaret blev bara att hålla ögonen öppna på Elgatos hemsida där stöd för ny hårdvara annonseras ut med jämna mellanrum. Inte ett ord om att FireDTV och 410:an skulle vara samma produkt i grund och botten.

Ok. Ja de borde ju lagt in nån spärr egentligen för vem är dum nog att betala för elgatos svindyra eyetvbox om firedtv kostar hälften...

När jag hade eyetv (i en vecka typ) så behövde jag inte fylla i nån licensnyckel. Men det var gamla programvaran, inte version 2.

Tack ändå, får se om nån annan också har möjlighet att prova och kanske har bättre tur

Frågade för ett tag sedan på Digital-Everywheres forum om det skulle komma något stöd för FireDTV till Mac och hittade idag lite nya svar i tråden som rör just det ni talar om:

Citat:

Why have you locked the hardware to prevent this?

Its the wish of Elgato.
They use our hardware to sell their software EyeTV.

Regards

http://www.firedtv.com/Forums/tabid/311/forumid/23/postid/557/view/topic/Default.aspx

1
Bevaka tråden