Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lösningen på MBP problemen!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

Det är väldigt trist med alla dessa problem kring MBP, framförallt eftersom det är sådan pass prestanda-mässigt bra dator och dyr sådan! Då kanske man tycker att Apple borde insett dessa problem när de första promo exn tillverkades?

Iallfall, jag lämnade in min MBP på serice hos Macrent, de kom fram till att problemet var logikkortet. De bytte ut logikkortet, men ingenting hände, värmeutvecklingen (som faktiskt inte är ett problem i detta fall) och det irriterande CPU-ljudet forts! Efter samtal med Macrent och bildvisning utav "fallen gällande kylpastan" så lämande jag åter in min MBP hos dem, de hade då beställt ett nytt Logikkort som de nyare MBP har, dessutom applicerade dem på ny kylpasta och probelmen var lösta:=) samt att jag bytte ut mitt tagenbord (knappsatsen) för tagenterna till höger var skeva så nu e den hel och frisk, men till kostnad av 1 månads strul hit och dit! Då börjar man undra ifall det verkligen var värt att köpa en daorn för 27000kr som man sedan var tvungen att serva direkt? otroligt att Apple inte kan fixa dessa problem med tanke på vad det är för dator, sen bara blunda för problemen vilket dem gjort, skäms!

Men som sagt datorn e ioförsig grym som fan, prestanda och design mässigt!!

Liknar min story. Jag blev så trött på alla inlämningar, så jag ringde Apple. Ny dator är på väg... känns dumt att hålla på att fixa en dator (när man inte vet var felet ligger).

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-05-08 12:33

Fick en ny dator idag, V17. Den har både missljudet, alldelles för hög temperatur, en död pixel och och kasst tangentbord. Tangentbordet hade till synes samma defekter som förra maskinen, får mig att börja misstänka fabrikationsfel...

Va skönt det är att andra vågar köpa första serien av en ny produkt. Jag är för feg för att lägga ut så mycket pengar på något som jag vet kommer strula.
Det är ju en annan sak med att köpa iPod, det skiljer några 10-tusen. Jag vill ha en fungerande dator, sen får den väl i så fall vara en generation för gammal.

  • Medlem
  • 2006-05-08 16:04

Tyvärr är det så att man sällan får en ny produkt om den byts. Reservdelar hämtas från begagnatmarknaden, och det skulle inte förvåna mig om utbytesdatorer är sådana som andra ratat...

Ursprungligen av stfm:

Tyvärr är det så att man sällan får en ny produkt om den byts. Reservdelar hämtas från begagnatmarknaden, och det skulle inte förvåna mig om utbytesdatorer är sådana som andra ratat...

Hm, Apple Store har lagt en ny beställning åt mig, och den "gamla" datorn är nu på väg till Holland (tillbaks till Apple). Så jag tror nog inte att de försöker laga den mer. Och när jag får en ny från Apple Store så ska jag väl kunna se det på datorns serienummer? Det borde väl i mitt fall vara W8617+ eller något?

  • Oregistrerad
  • 2006-05-08 16:17

Förstår inte hur folk orkar! Blir ni inte förtvivlade när apple skickar ut defekta datorer på löpande band? Funderade som sagt på nya ibook...men nu börjar jag tvivla alltså...kanske är dell bättre?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-05-08 16:44

Det man kan glädjas åt är att Apple förhoppningsvis lär sig en rejäl läxa med alla problem de har med MBP.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-05-08 21:05

Jag tror att ersättningsdatorn jag fick är helt ny. Har granskat alla skruvar och detaljer, ser inga förslitningsskador. Serienumret är antagligen bara en klisterlapp och lite data i nån flashkrets. När jag byte logikkort har jag för mig att serienumret i "om denna dator" försvann..

Ursprungligen av tobhas:

Jag tror att ersättningsdatorn jag fick är helt ny. Har granskat alla skruvar och detaljer, ser inga förslitningsskador. Serienumret är antagligen bara en klisterlapp och lite data i nån flashkrets. När jag byte logikkort har jag för mig att serienumret i "om denna dator" försvann..

Antagligen helt korrekt. Min "gamla" dator fick några av problemen avhjälpta innan jag lämnade tillbaks den. Kan rekommendera DS Store i Norrköping, bra och kunnig personal - med mycket trevligt bemötande. Tyvärr så hade jag ju köpt datorn via Apple Store, så därför kunde jag inte få en ny på plats...

  • Oregistrerad
  • 2006-05-09 15:19
Ursprungligen av mac-tias:

Kan rekommendera DS Store i Norrköping, bra och kunnig personal - med mycket trevligt bemötande.

bästa servicen i Sverige tror jag t.o.m....

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-05-08 21:07

Alfredsson, menar du alltså att de bytte ditt logikkort 2 ggr och applicerade apples kylpasta korrekt så du nu har en sval dator utan högfrekvent missljud? Var detta Macrent i stockholm? Hur reagerade de på dina bilder? Vad har du nu för CPU temperatur?

http://macbricol.free.fr/coreduotemp/

  • Oregistrerad
  • 2006-05-09 15:46

Bra info. Då ska den här rackaren få sig en omgång när jag kommer till Sverige.

1
Bevaka tråden