Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra i php-skriptet "snif"

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-04-27 11:00

Jag använder ett utmärkt skript som heter "snif" (http://www.bitfolge.de/snif-en.html) för att indexera foldrar. En enda fil. Man släpper ner den i en folder (på en server förstås) och pekar webbläsaren mot den, så har man en lista med länkar till filerna. Suveränt.

En av fördelarna är just att man stoppar in filen i foldern man vill indexera. Men ibland blir det en nackdel, som nu.

Jag måste indexera foldrar längre ner i root. Men användaren har inte access till dessa foldrar direkt, utan måste gå via de "ordinarie" sidorna. Alltså kan han inte peka sin webbläsare ner till skriptet.

Jag testade en include från en sida överst i root, men då indexerades ju inte folderna där skriptet ligger, utan översta "våningen". Och om jag drar till med en iframe istället, så funkar det, men då får jag ju en massa bedrövliga rullister.

ERE nån som kan lista ut hur (och OM) man kan få "snif" att indexera en annan folder än den som den ligger i?

Danne

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-04-27 18:28

Jag bumpar den här tråden.

Jag - som inte kan ett skvatt om php - har försökt ändra så att skriptet pekar till en annan folder genom att ändra ett antal kodsnuttar som ser ut så här: $snifServer = $_SERVER['HTTP_HOST']; Jag tror jag är på rätt spår, men vet inte hur alla parenteser och semikolon och annat jox ska vara för att det ska bli rätt.

Så om nån har lust att titta på det skulle det vara sagolikt bussigt. Det är bifogat.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-04-28 19:48

Rad 370: $path = 'min-mapp/';

Förutsatt att du stängt av $allowSubDirs.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-04-28 20:02

dohai!

SUVERÄNT!
Men jag fick sätta "false" till ett ställe där man kunde stoppa access till subdirectories via scriptet.
Ahhhhhhhh...... nu ska jag definitivt gå o köpa 3-4 folköl.

1000 tack för hjälpen!!!!
Danne

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-04-28 20:11

Inga problem =). Maila ett par till mig med.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-04-28 21:21
Ursprungligen av dogai:

Inga problem =). Maila ett par till mig med.

Här. Dom e kalla.
Men jag tror jag måste återkomma imorron. Jag ska nämligen köra filen som include. Gör jag det i en annan "ren" php-fil, så går det utmärkt. Men om jag drar den genom en sida som jag gör i Joomla (CMS), så blir det en oherrans massa fel.
Men nu blir det pilsner....

1
Bevaka tråden