Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

InteliMac hittar Airport graphite (ibland) men inte APE

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-04-21 23:14

Jag har en ny (förstäs) Intel iMac med en massa strul med Airport, som så många andra. Nu har jag bytt ut min gamla Airport Graphite-bas mot en Airport Express. Då kan iMacen inte längre ansluta till nätet över huvud taget?! Visserligen har jag höjt säkerheten rejält och har nu WPA2 mot WEP 40, men det ska väl i rimlighetens namn även en iMac klara av... :rolleyes:
Varför kan jag inte ansluta till det nya nätet? Tills vidare har jag löst det med en extra APE som får ta emot signalen från huvud-APE:n och dela ut till iMac med kabel. Känns lagom macigt...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-25 10:19

Hur långt kommer du då? Broadcastar du SSIDt, men det dyker ändå inte upp i AirPort-menyn? Eller ansluter du med namn och lösenord? Vad får du isf för meddelande?

  • Medlem
  • 2006-04-25 10:49

Jag kör med synligt SSID men får (fick) inget napp i airportmenyn. Nu har jag en ny Zyxelrouter som inte verkar lida av detta. Jag får upp den direkt med WPA2 och oftast 3 av 4 bågars signalstyrka, ibland 4 av 4. Till Zyxeln har jag två APE på andra håll i huset som klienter/slavare (eller vad det nu hette) under Zyxeln. Nu verkar det fungera.
Jag kunde köra runt 80 Mb systemuppdatering över airport igår utan avbrott, det hade jag inte klarat tidigare.

1
Bevaka tråden