Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internet och ansvar i natverk...

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Haninge
  • 2006-04-20 14:03

Hej:

Sitter i Russland och skriver detta, i Windows till och med. Inga svenska bogstaver darmed....

Vi ar en utbildningsinstitution som har ett rent Mac-miljo. Vi kor OS X 10.3 och OS X Server 10.3. Vi har stationara datorer med funderar nasta kursar pa att utrusta varje kursdeltagare med varsin Powerbook. Var natverksansvariga ar mycket tveksam till konceptet, fram for allt pga ansvarsfragan vid olagliga nerladdningar. Nar kursdeltagarna loggar pa natet sker det via var webserver.

Har nagon ett rad/argument som jag kan bemota honom med? Overlag har jag tva punkter som jag letar efter svar pa:

1. Finns det en programvara till ett serveroperativ som gor att man kan spaara, soka (trace) anvandaren bakom varje nerladdning? Problemet at ju att tex Antipiratbyran ju ser oss och var webserver som sista anvandare...

2. Finns det ett fardigt regelvark/dokument/formular som vara deltagare kan skriva under pa for att ta pa sig ett juridiskt ansvar for allt som laddas ner fran deras maskin.

Tacksam for svar!

Mikkel Orstedholm

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-20 15:49

Hola! Sorry om det är off-topic, men vet du nån rysk-sida där man kan skicka gratis sms?
Min flickvän är nämligen där en vecka med skolan, i Ryssland alltså.

1
Bevaka tråden