Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kvaliteten på MacBook-skärmen

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härryda
  • 2006-04-01 19:29

Hej!

Funderar över hur skärmen på den nya macbooken är.
Håller den sig bra grafiskt sett om man jämför med Sonysdatorernas fina skärmar?
Någon grafikkunnig som har egna erfarenheter eller någon som har länk till ett test kanske..?

Tacksam för hjälp!
/Jonas

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-04-12 08:56

Inte direkt ett vetenskapligt test, men har en MBP ståendes bredvid en Sony Vaio med X-black skärm här och tycker spontant att MBPns skärm är betydligt bättre. Sonyn har betydligt starkare "ljusa kanter" upp och nertill och är inte heller lika ljusstark. MPN har en liten ljusrand nertill som man bara kan se om man anstränger sig. Sen är det ju en smaksak om man föredrar Sonyns högblanka yta eller ej.

Min MBP har inte randen, och jag har verkligen försökt leta efter den. Tycker skärmen är underbar på den, ljusstark och bra färgåtergivning.

  • Medlem
  • Härryda
  • 2006-04-17 14:18

Låter härligt. Kanske stundar ett litet inköp framåt sommaren Jag måste säga att av alla bärbara pc jag sett tycker jag att vaion är klart bäst. Får väl ta med en till macforum för att jämföra, om de nu släpper in sådan "ohyra" där ;).

/jonas

Ursprungligen av JonasV:

Låter härligt. Kanske stundar ett litet inköp framåt sommaren Jag måste säga att av alla bärbara pc jag sett tycker jag att vaion är klart bäst. Får väl ta med en till macforum för att jämföra, om de nu släpper in sådan "ohyra" där ;).

/jonas

Om du tar med dig en PC in i macbutik så får du passa dig, du kan nog bli utslängd för att dom är rädda för att du tar med dig något virus. För när jag hämtade min MBP så var det precis när bootcamp släpts, detta påpekade dom i butiken. Dom rekomenderade mig också att om jag skulle intsllera Windows XP att jag inte skulle koppla upp den mot internet :eek:

Ursprungligen av _rickard:

Om du tar med dig en PC in i macbutik så får du passa dig, du kan nog bli utslängd för att dom är rädda för att du tar med dig något virus. För när jag hämtade min MBP så var det precis när bootcamp släpts, detta påpekade dom i butiken. Dom rekomenderade mig också att om jag skulle intsllera Windows XP att jag inte skulle koppla upp den mot internet :eek:

Jag la in Boot camp en sväng (har tagit bort det nu) sen kom jag på att jag måste uppdatera varje gång jag ska ut på nätet så jag tog bort det igen. Vill ju inte riskera att besudla min väl fungerande mac med en massa sirapsantivirusprogram och annat skit som behövs för att windows ska funka

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-19 00:54
Ursprungligen av _rickard:

Dom rekomenderade mig också att om jag skulle intsllera Windows XP att jag inte skulle koppla upp den mot internet :eek:

Sa dom det? Ännu ett tecken på att butikspersonal i allmänhet är mycket okunnigare än man skulle tro. Är det någon som stött på en tv-försäljare som kunnat något förutom det som står på infobladen om grejerna han sälger?

  • Medlem
  • Härryda
  • 2006-04-17 17:23

Joo, det måste kännas äckligt med xp på Macen.. Den måste kännas smutsig på något sätt, ungefär som om man själv inte tvättat sig på 1 månad.. :S

OT i och för sig men sådana seriösa problem måste pratas igenom i alla sammanhang!

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2006-04-19 10:19
Ursprungligen av JonasV:

Joo, det måste kännas äckligt med xp på Macen.. Den måste kännas smutsig på något sätt, ungefär som om man själv inte tvättat sig på 1 månad.. :S

OT i och för sig men sådana seriösa problem måste pratas igenom i alla sammanhang!

haha. de göre!!! En konstig känsla när windows-loading skärmen dyker upp!!

Ursprungligen av JockeBo:

Sa dom det? Ännu ett tecken på att butikspersonal i allmänhet är mycket okunnigare än man skulle tro. Är det någon som stött på en tv-försäljare som kunnat något förutom det som står på infobladen om grejerna han sälger?

Ja. Han kunde tala, gå, räkna... fast du kanske menade om tv'n? Naej, det tror jag inte att jag har...

1
Bevaka tråden