Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på fjärrkontroll

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-08 17:34

Hej

Sitter och tittar på fjärrkontoll för att styra Macen från soffan. Söker en fjärrkontroll där man på ett smidigt sätt kan röra muspekaren. Sedan givetvis funktioner för volym, byta låt, kanal etc.. men just muspekaren har jag inte greppat om det går att röra smidigt. Det går inte så smidigt tycker jag när man kör mobiltelefons pinne via Salling Clicker.

Mvh Olof

ATI Remote Wonder tycker jag fungerar bra. Inte så snygg kanske, men man kan ställa in knapparna i princip hur man vill.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-10 17:41
Ursprungligen av irrelogical:

ATI Remote Wonder tycker jag fungerar bra. Inte så snygg kanske, men man kan ställa in knapparna i princip hur man vill.

Funkar det bra att markera muspekaren? Jag vill inte bara använda fjärren för att programmera snabbval utan även kunna bläddra bland menyer och ikoner.

Går det att kombinera till andra enheter, ex TV eller stereo? eller iPod?

Olof

Jag tycker att det funkar hyfsat att styra muspekaren, det bästa är som alltid att pröva den innan man köper. Det är en styrplatta i stil med en handkontroll till tv-spel man använder.

Tyvärr så går den inte att kombinera med några andra enheter, eftersom den använder radio (vilket iofs är en fördel).

Detta är nog den bästa jag sett, tilll Front Row.
Tråkigt den är så ful!

http://www.keyspan.com/products/usb/errf1/

/ kalle.

Smidigare än mitt förslag dock.

jag tycker att det fungerar helt ok med Mobilen har en SonyEricsson k750i ... med EyeTv 410, intel Mac mini core duo, HDTV & X10 (styrning av belysning i hemmet) ... ja då har man en riktigt grym hemmabio med den där riktigt goa känsllan att belysningen dimmas när man startar frontrow .... mmm kan känna popcorn lukten ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-12 07:32
Ursprungligen av Tussen69:

jag tycker att det fungerar helt ok med Mobilen har en SonyEricsson k750i ... med EyeTv 410, intel Mac mini core duo, HDTV & X10 (styrning av belysning i hemmet) ... ja då har man en riktigt grym hemmabio med den där riktigt goa känsllan att belysningen dimmas när man startar frontrow .... mmm kan känna popcorn lukten ...

Inspererande. Vilka prylar har du använt för X10?

Ursprungligen av Tussen69:

jag tycker att det fungerar helt ok med Mobilen har en SonyEricsson k750i ... med EyeTv 410, intel Mac mini core duo, HDTV & X10 (styrning av belysning i hemmet) ... ja då har man en riktigt grym hemmabio med den där riktigt goa känsllan att belysningen dimmas när man startar frontrow .... mmm kan känna popcorn lukten ...

Jag kör en imac med salling på mobilen, (k770i) eyetv med playstation inkopplat och sen hela rasket ut på projektor.. bara popcornmaskinen som fattas... :rolleyes:

Men det där med styrning av belysning, x10 vore skoj att höra mer av, låter intressant! (off topic, sorry..)

1
Bevaka tråden