Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Startar företag - var på nätet köper jag billigt

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-03-30 17:30

Behöver inhandla en imac 2,0" 20" med 2gb ram samt 500 gb HD. Har just nu pris från lokal återförsäljare på 17795 inkl moms (14236 exkl) Tacksam för tips!

Leveranstid viktigt - behöver datorn inom 2 veckor.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-30 18:03

Brukar ju inte skilja så jätte mycket i priset i olika butiker. Men ett tips är ju att kolla MacBarometern på MacWorld.se.

http://macworld.idg.se/tjanster/macbarometern/macbarometern.asp

Lycka till

Ursprungligen av Bard:

Behöver inhandla en imac 2,0" 20" med 2gb ram samt 500 gb HD. Har just nu pris från lokal återförsäljare på 17795 inkl moms (14236 exkl) Tacksam för tips!

Leveranstid viktigt - behöver datorn inom 2 veckor.

Om du har fått priset 17795 Kr inkl Moms så hade jag köpt den direkt utan undran.
På Apple Store kostar samma maskin 24165 Kr med 2Gb ram och 500 GB HD.
Är du säker du inte har fått felpris, för 17795 inkl Moms är standardpris för en standard Intel iMac 20 med 512 MB ram och 250 GB hårddisk och 128 MB grafik.
Kolla upp priset för det låter helt fel!

Vad är det för återförsäljare?

Ursprungligen av Hunter78:

Om du har fått priset 17795 Kr inkl Moms så hade jag köpt den direkt utan undran.
På Apple Store kostar samma maskin 24165 Kr med 2Gb ram och 500 GB HD.
Är du säker du inte har fått felpris, för 17795 inkl Moms är standardpris för en standard Intel iMac 20 med 512 MB ram och 250 GB hårddisk och 128 MB grafik.
Kolla upp priset för det låter helt fel!

Vad är det för återförsäljare?

Låter som priset på en utgående 2,1 GHz G5:a...

Ursprungligen av Hagelin:

Låter som priset på en utgående 2,1 GHz G5:a...

Kanske det men då borde det stå 2.1 istället för 2.0, sedan undrar jag hur många återförsäljare egentligen har kvar iMac G5 i sitt lager?

En annan sak är att Brad uppger 17795 Kr inkl Moms vilket är exakt samma pris som Apple Store och några andra återförsäljare har för Intel iMacen 20 Grundkonfig,
se http://macworld.idg.se/tjanster/macb...barometern.asp

Jag tror att Brad har missuppfattat något när återförsäljaren uppgav priset, annars är det en mycket bra pris Brad har fått!

1
Bevaka tråden