Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Powerbake!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-04-01 22:16

Chokladfylld hårddisk och citronframagefylld superdrive. Lindhs finaste vitchoklad-tangentbord och lakritsspetsad logotype. Den nya Powerbake är äntligen här! Detta är summan av mys, tid och en brinnande kärlek för Apple. En dålig tillgång till bra kamera gör resultatet inte rättvist. Thank you Steve!

En titt in i originalet:

Nya Powerbake:

Insidan:

Senast redigerat 2006-04-01 22:38

Kanske skulle bilderna vart snäppet mindre

Bara kanske... :rolleyes:
Hoppas det var gott, dock! Mycket fint!

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-04-01 22:52

Ledsen över de stora bilderna. Om är där nån som vet hur jag får thumbnails av dom så hojta till sånnafall. Alltså så jag slipper att göra dom mindre och lägga upp dom igen. Tack. den var MYCKET god

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-02 13:57
Ursprungligen av kazam:

Ledsen över de stora bilderna. Om är där nån som vet hur jag får thumbnails av dom så hojta till sånnafall. Alltså så jag slipper att göra dom mindre och lägga upp dom igen. Tack. den var MYCKET god

Lär dig att skala bilderna till en lämplig storlek innan du lägger ut dem.

Vad ska man säga?
Första gången på länge jag velat äta en dator

Använd förslagsvis Automator eller ImageWell, alt så gör du ett macro i Photoshop för att skala ner bilderna.

Om du har Fotoshop CS och håller ned CTRL samt musen på JPEG-filen så kan du se en massa val att croppa bilden, dvs. kontextruell meny. Byt sedan ut dom ur orginalinlägget.

1
Bevaka tråden