Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

lösa rykten ang. 1:e april

Tråden skapades och har fått 89 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av tobhas:

Vad har hänt tidigare jubileum?

20th Anniversary Macintosh

Slut på mina spekuationer nu efter detta:

30th Anniversary Mac starting at $99 990
30" iMac starting at $89 990
30"iBook starting at $399

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2006-03-29 20:47
Ursprungligen av apple4ever:

Slut på mina spekuationer nu efter detta:

30th Anniversary Mac starting at $99 990
30" iMac starting at $89 990
30"iBook starting at $399

Kul att släpa runt en 30" ibook:rolleyes:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-31 08:15

*tystnad* *tystnad* Huhu vill ha en ny iBook ju!

Ursprungligen av pgjores:

*tystnad* *tystnad* Huhu vill ha en ny iBook ju!

I agree! Give us Intel iBook NOW!!! Gaaah!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-31 10:55

undrar vad som sker imorgon

Finns det någonting som ens tyder på att det blir någon form av event? Allt jag läst är bara spekulationer så man blir ju lite orolig.

Det skulle vara mäktigt om det levererades en tablet, men det dröjer nog längre innan en sådan kommer om det ens blir någon. Jag skulle dock känna mig dum om en tablet släpptes eftersom jag med spänning väntar på en macbook.

Alltid roligt med nya apple-prylar dock...

Ursprungligen av staed:

Finns det någonting som ens tyder på att det blir någon form av event?

Kan nästan garantera att det inte blir något. Om de vill få någon bevakning, så måste de ju skicka inbjudningar till media, och då skulle vi veta det. Apple brukar ju vara lite hemliga av sig, men inte är de väl så hemliga att de kör ett event utan inbjudet folk?

Om nu inte Steve har ett litet groggparty hemma hos sig, och kallar det ett privat event.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2006-03-31 19:23
Ursprungligen av Nicklas Högås:

Apple brukar ju vara lite hemliga av sig, men inte är de väl så hemliga att de kör ett event utan inbjudet folk?

Haha, vore inte det väldigt Apple, egentligen? "Think Different"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-31 20:28

ULV processorn skulle kanske passa fint i en tablet men den kommer ju inte förens om en ngr veckor... Så de kanske släpper en liten ibook imorgon o sen en tablet lite senare på ett event?

hoppas!

Tja, Apple kanske har fått tag i nåra förhandsex? Vem vet?

Ursprungligen av irrelogical:

Tja, Apple kanske har fått tag i nåra förhandsex? Vem vet?

Förhandsex, är det som onani då eller? :rolleyes:

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-03-31 22:05
Ursprungligen av sjovall:

Förhandsex, är det som onani då eller? :rolleyes:

:rolleyes:

Hmm, är det därför det inte blir något event? Alla på Apple har fått varsitt förhandsex, och sitter hemma och leke... Näääää, nu blidde det lite väl pubertalt. :rolleyes:

Aha... Steve fixar ett iHandjob till de anställda? Nä det tror jag inte, irrelogical...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-31 23:31
Ursprungligen av sjovall:

Aha... Steve fixar ett iHandjob till de anställda? Nä det tror jag inte, irrelogical...

Det är sent på kvällen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-31 23:57

Snuskgubbar!

Det hände ingenting?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-01 16:13

Det är inte morgon hos jenkarna än... Eller tja inte på ena sidan iaf, vette fan hur det är på den andra

Ännu värre på den andra sidan tror jag, man får väl vänta till inatt, när nivån på spekulationerna blir så där höga igen

Konstigt, har inte hänt ett skit på Apples webbsida eller ingen nyhet publicerad nånstans. Tycker det är helskumt att dem inte firar ett 30 års jubileum. Eller så dyker det upp nåt spännande i kväll!? Weeiird!

  • Medlem
  • 2006-04-01 17:25
Ursprungligen av akerstrom:

Ännu värre på den andra sidan tror jag, man får väl vänta till inatt, när nivån på spekulationerna blir så där höga igen

Ja, det är nio timmar mellan USAs västkust och Sverige, om jag inte är helt fel ute.

Hörde att en ny iWipe var på gång men misstänkar att det är en bluff...
http://www.instructables.com/ex/i/0DC930DAA9C410288767001143E7E506/?ALLSTEPS

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-01 19:38

10 timmar är det väl? Klockan är 9.38 där nu och klockan är 19.38 här.

News-flash!

Apple meddelade under förmiddagen, amerikansk tid, att de kommer att ge sig in på en helt ny marknad. De har lanserat en serie flugspön i high-modulus grafit, som genom sin långsamma aktion ska tilltala den flugfiskare som söker precision i presentationen av sitt bete. Samtidigt annonserade de två modeller av matchande rullar till dessa spön.

Som en produkt för att markera sitt jubileum, så ger de även ut en numrerad serie split-canespön, signerade av Steve Jobs, i en begränsad upplaga av 150 exemplar. Dessa spön är handbyggda av Jonathan Ive, som i en intervju uppger att han har byggt spön för personligt bruk på sin fritid under de senaste sju åren.

Jobs förklarade under en kort keynote att split-canespön är spön som tillverkas av noggrant utvalda segment från bambuträd, vilka limmas samman i en mycket komplicerad procedur. Han sade vidare att Jonathan Ive i genomsnitt har ägnat varje individuellt spö ca 200 arbetstimmar. De har keramiska snake-ringar, och rullfästen i päronträ.

Den svenske flugfiskaren Gunnar Westrin, som har haft tillfälle att provkasta ett av spöna, menar att Apples ledning förmodligen har knarkat för mycket. Spöna är uppenbarligen mycket omsorgsfullt byggda, och deras finish är exceptionell. Men när det kommer till deras förmåga att ge skjuts åt fluglinan, så är det usla.

–Apple borde hålla sig till datorer, säger Westrin med ett elakt leende på läpparna. Han säger vidare att Apples totala smaklöshet i fråga om fiske understryks av det faktum, att de gör reklam för sin serie flugspön i grafit i en video med den australiske TV-personligheten Rex Hunt, som gjort sig känd som en dryg och mästrande värd för en serie fiskeprogram, vika trots sin totala brist på engagemang och charm har gjorts i fler avsnitt än Dallas, och visas på TV-kanaler världen runt.

Ingen av de nya produkterna finns ännu att köpa på AppleStore, och eftersom ingenting sades om pris på produkterna under keynoten, så är nu spekulationerna om deras prissättning föremål för livliga debatter på ryktessidor på nätet.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-02 00:26

Att du orkar.

*suck* och *snyft*
Inga nyheter kom :(...

  • Medlem
  • 2006-04-02 09:28
Ursprungligen av tobiwan:

*suck* och *snyft*
Inga nyheter kom :(...

Vadå, det kom ju ett iSpö enligt Högås...

Eh vad finns mer att önska ?? Köp en Macbook som jag istället så blir alla glada.
Räcker inte skärmen ?? köp en Pioneer 50 " XDE plasma så lovar jag att du inte kommer bry dig om vad Apple tänker släppa för skärmar eller datorer inom närmsta tiden

Tja, hade man bara haft en påse pengar så...

Bevaka tråden