Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Editera HTML-koden på sida publicerad på .Mac?!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett ytterst irriterande problem. Grejen är att jag spikat ihop en sajt i iWeb som jag sedan publicerat på mitt .Mac-konto. Efter att skräpet har uploadats till .Mac vill jag kunna gå in och ändra HTML-koden på vissa sidor, men det verkar helt jävla omöjligt, när sajten väl hamnat på .Mac.

Jag provade att publicera sajten till en mapp på hårrdisken istället och gick sedan in i efterhand och editerade koden. Problemet är bara att jag inte lyckas uploada min sajt som ligger på disken till .Mac. Ska det vara så jävla svårt att få upp en sida på .Mac?

Du ska kunna ansluta direkt i Finder. Mata in dina kontouppgifter i Systeminställningar > .mac så ska du från menyn Gå > iDisk i Finder kunna ansluta till .mac. Sedan drar du bara över filerna som du vill ha dem. Både upp och ner går fint.

Senast redigerat 2006-03-26 15:46
Ursprungligen av Björn Leander:

Du ska kunna ansluta direkt i Finder. Mata in dina kontouppgifter i Systeminställningar > .mac så ska du från menyn Gå > iDisk i Finder kunna ansluta till .mac. Sedan drar du bara över filerna som du vill ha dem. Både upp och ner går nat

Hmm... tack för tipset. Jag ska pröva detta snarast!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-31 14:20

Jag har en lokal, synkad iDiskkopia på min hårddisk, när jag publicerat min sida, synkar jag min iDisk, redigerar html-filen, och synkar igen. Filerna ligger i mappen Web!

Vänligen, Ylan

Ursprungligen av Ylan:

Jag har en lokal, synkad iDiskkopia på min hårddisk, när jag publicerat min sida, synkar jag min iDisk, redigerar html-filen, och synkar igen. Filerna ligger i mappen Web!

Vänligen, Ylan

Hehe... jag kom på det efter ett tag. Det var bara att gräva fram html-filen som låg på min iDisk och editera den, sen var det klart. Hela grejen var väl att jag först inte kopplade riktigt vart filerna hamnade när man uploada, men när nån nämde iDisk trillade poletten ner.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-26 15:38

Har inget att tillägga i själva sakfrågan, tyvärr.
Men måste vara språkpolis ett ögonblick:
Det finns inget svenskt ord som heter "editera". Det heter "redigera". Snälla....

1
Bevaka tråden