Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kerio MailServer vs Communigate Pro

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-31 09:11

Hej

Jag funderar på att skaffa Kerio MailServer eller Communigate Pro till vårt företag. Vi är drygt 150 användare och jag vill köra på en XServe. Är det någon som har erfarenheter att dela med sig?

En specifik fråga är om det går att vara inne flera IMAP sessioner på samma konto. Markandsavdelningen delar på ett konto som de vill se samtidigt....

Tack på förhand!
Lars Henrik

  • Medlem
  • 2006-01-31 09:28

Vi kör Kerio och är nöjda med den, mycket enkel att sätta upp och administrera,
supporten funkar bra, några småskavanker om man ska ska imapi (Exchangestöd)
men dom jobbar på det hela tiden känns det som.

Ladda ner och kör demo vet jag
http://www.kerio.com/kms_download.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-31 09:44

Jag har tagit ner en test och tycker den verkar snygg och enkel. Dock har jag inte kommit runt att den säger "LDAP server is not available" när jag ska skapa några testanvändare....

ML> Kan du säga något om flera samtidiga imap-sessioner mot ett o samma konto?

  • Medlem
  • 2006-01-31 09:52

Hur skapar du användare då via Administration Console eller via webgränssnittet.
Skapar du en lokal användare?

Imap-sessioner, ja det är jag 99% säker på att det funkar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-31 10:59

Lokal användare via Administration Console!

Vi kör både Communigate 4.2.10 och Kerio 6.1.2 med 1000-användarlicenser av båda. Ropa till om du har några frågor

Jag har inte testat CommuniGate men kan säga att ska man använda webgränsnittet något så skiljer sig Kerio och CommuniGate som svart och vitt. Kerio har ett grymt (om något krävande, speciellt för server) webgräsnitt medan CommuniGates är katastrof om du frågar mig. Annars har jag använt Kerio Mailserver och jag tycker att det fungerar finemang!

1
Bevaka tråden