Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IntelImac tappar internet hela tiden

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-03-16 23:09

Krävs det andra nätverksinställningar för att få en ny iMac att hålla sig uppkopplad? Datorn står på samma plats som den gamla men tappar kontakten med Airportbasen titt som tätt.

Har nog en känsla av att det är AirPort stationen som krånglar. Kolla på Apples support sidor..

  • Medlem
  • 2006-03-17 13:22

har vi inte konstaterat att alla intel imacar har problem med ariporten? alla har ju problem, oavsett vad man har för accesspunkt.. sjölv tröttnade jag på att mecka och drog en kabel tills problemet är löst..

Jag har en Intel-Mac Mini som har två pinnar på Airport-mottagningen en meter från basstationen. Samtidigt har jag full mottagning på powerbooken och en PC med trådlöst, båda en meter från stationen även de.

  • Medlem
  • 2006-03-17 17:45

Jag har full spruta när det inte dyker. Då går det ner en pinne för att sedan totaldö. Ibland får man manuellot ansluta till Airport och ibland kopplar den ihop sig av sig själv. En ny jävla dator borde fixa detta bättre.

1
Bevaka tråden