Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ibook G3 Mac OS X airport express via ethernet

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-03-09 15:11

Hej,

Håller på att försöka koppla upp min kompis gamla ibook G3 till en Zyxel Prestige 600 series via en airport express som är kopplad in i datorn med ethernet kabel.

Får inte det att funka.

Vore tacksam om nån steg för steg förklarade hur man gör. Airport inställningsassistent kan inte hjälpa mig inte heller adminverktyget.

Har letat i alla möjliga forum men inte hittat mitt problem har hållit på i 4h och är rädd att både express och G3 kommer att upptäcka att dom inte kan flyga.

Mvh Vidir

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-09 15:38

Du skriver att AP:n är kopplad via ethernet in i datorn. Stämmer det?

AP:n ska ju vara kopplad mot modemet med ethernet och datorn mot AP:n trådlöst.

Expressen har ju endast en WAN-port och ingen LAN-port. Dvs kan en Express inte agera brygga mellan trådlöst och trådbundet.

Jo, en router är väl också en form utav brygga...

Vad för inställningar har du gjort? Hur ska det hela anslutas till internet? (Om det ska det)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-03-09 17:00

Tack för svaren. Efter ytterligare 2h visar det sig att expressen kan bara koppla upp sig mot airport bastationer. Funktionen som skulle användas är WDS men den är i princip omöjlig att få att fungera mot nåt annat en apples egna grejer.

Till Kasaen det var ju det som jag behövde att koppla upp G3 mot trådlöst utan att ha airport kort i den.

Men som sagt en apple tekniker sa att det var kört. *suck*

ha de gött

/vidir

1
Bevaka tråden