Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FireWire till USB adapter

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har endast tre stycken USB portar på min iMac Core Duo, och jag behöver fler, vart kan man köpa en adapter som gör om en FireWire port till USB 2.0? Helt så minimal adapter som möjligt.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-09 14:16

Eh, varför firewire till usb? Hade det inte varit vettigare/billigare med en liten smidigt usb-hubb istället?

Alla usb hubbar med 2.0 måste ju ha en extern adapter, och sånt vill jag slippa..och dessutom är dom fula och stora.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-09 14:34

http://www.tigerdirect.com/applications/SearchTools/item-details.asp?EdpNo=1440536&CatId=392

Det verkar som att du ska kunna komma undan utan att använda extern adapter (beror på hur mycket du vill hänga på bussen, som bara orkar driva en viss mängd såklart). Speciellt stora behöver de inte heller vara. Meeeeen, vad som är snyggt/fult är ju upp till var och en att bestämma. Hittade ingen konverter f.ö., verkar finnas en sladd (som bara fungerar till windows). Låter konstigt, men men. Iallafall, min rekomendation är att leta efter en snygg och liten usb-hubb istället. Lycka till med inköpet.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-03-09 14:40

Det finns inga generella FireWire till USB 2.0-adaptrar. Du behöver inte ha nätadapter till USB 2.0-hubbar om strömstyrkan räcker till. Spana t.ex. in denna lilla 4-portarshubb.

Den ser helt okej ut, ska köpa den! Tack!

1
Bevaka tråden