Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Oscarsutdelning i natt...

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur kommer det att gå tror ni?
Jag vet... Juryn kommer göra sitt bästa för att slippa dela ut oscars till "bög"-filmer som Brookback Mountain och Capote och kommer ge allt till Walk the Line tror jag.
För det vore synd om välgjorda filmer fick Oscars...

Jäklar vad skönt det är att få vara bitter en söndagmorgon...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-05 11:44

Så illa brukar det vara - det verkar bara vara inom typ kategorin utländsk film som någon som förtjänar att vinna vinner

Capote verkar skön - har inte sett dock

/Tangen

Och så var det det där med särskrivningar igen...

Oscars utdelning blir lite lätt tokigt på en mac-sajt där Apples chef i Sverige, Oscar Bjers, brukar omnämnas rätt ofta...

[plats för motargument som säger att särskrivningar är inget problem, man fattar visst av sammanhanget, skaffa dig ett liv etc, osv]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-05 12:12

Det är alltid lite kul med språkpoliser

Jag brukar också vara det när jag orkar -men framför allt bara för att få märka på ord eller på syftningar.

/Tangen

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-05 12:12

Var Orcar Bjers det första du tänkte på när du såg en tråd om Oscarsutdelningen?
Såsom varande Macnörd av allra värsta sorten så tänkte jag faktiskt inte på honom då. Utan i första hand på den amerikanska filmgalan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-05 12:15

Det fanns en krog som hette Oscars i Falun en gång i tiden

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-05 12:17

Hade dom kalvfilé Oscar där? I så fall satt väl alla Falukorvar med Mac där och häckade?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-05 12:56

Falukorv kan du vara själv.

/Tangen

1
Bevaka tråden