Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Enkelt Webpubliceringsprogram med inbyggd FTP-klient?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har iWeb på min data men besväras av att den inte har någon inbyggd ftp klient, har provat rapidweaver men jag tycker det är lite väl jobbigt att hålla på med all css kodning (om det nu heter så) för att lyckas med sidans layout.

Finns det fler bra program för enkel websides publicering (förutom sandvox som vägrar starta)?

FTP-problemet går att lösa genom att man sparar till en mapp som har en folder action kopplad till sig som automatiskt ftp:ar upp allt innehåll när det ändras.

Låter intressant, finns det någon beskrivning på hur man går tillväga för att fixa en sådan folder?

Hmm, sök här i forumet. Ämnet har varit uppe tidigare.

Vilket webbverktyg skall jag välja?

Jag är nybörjare inom området hemsideutveckling/underhåll men har planer på att ta över underhåll av en webbplats. Min företrädare har skrivit all html-kod "för hand" men jag är alldeles för lat så jag letar efter ett lämpligt och skapligt billigt program för ändamålet.
Har provat lite i Netscapes Composer och läst en bok om Frontpage. Frontpage finns väl bara i Windows men det finns mycket där som jag verkar bra. Dreamweaver är väldigt dyrt. iWeb ??

Någon som har några förslag på program?
Bertil

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-12 19:38
Ursprungligen av Bertil Eriksson:

Jag är nybörjare inom området hemsideutveckling/underhåll men har planer på att ta över underhåll av en webbplats. Min företrädare har skrivit all html-kod "för hand" men jag är alldeles för lat så jag letar efter ett lämpligt och skapligt billigt program för ändamålet.
Har provat lite i Netscapes Composer och läst en bok om Frontpage. Frontpage finns väl bara i Windows men det finns mycket där som jag verkar bra. Dreamweaver är väldigt dyrt. iWeb ??

Någon som har några förslag på program?
Bertil

Vet inte hur sidan ser ut, men Sandvox finns som beta, och påminner om iWeb. Om man inte behöver WYSIWYG finns RapidWeaver. Det handlar väl som vanligt om att man inte kan få enkelt, kraftfullt och billigt, samtidigt. Ett måste bort!

Vänligen, Ylan

1
Bevaka tråden