Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Att ta lös vit iBook G4 tangentbord

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2006-03-02 15:31

Jag har sökt både här och googlat en del, vissa verkar ha samma problem som mig, men jag hittade ingen lösning...

Iallafall, jag tänkte byta tangentbordet och i instruktionera står det att man skall vrida num lock-skruven 1/4 varv för att sedan trycka ner plasthållarna och sedan skall tangentbordet vara löst. Detta fungerar dock inget vidare för mig, när jag drar ner "clipsen" så lyfts enbart lite av tangentbordet, och det runt clipsen, resten sitter som berget och det är uppenbart att den fortfarande är låst vid num lock-skruven.

Jag har dock slagit på num lock och kontrollerat att plastlåset verkligen går in, vilket det gör. Så jag undrar om någon vet vad det är som håller fast mitt kära tangetbord?

Libertas,
Samuel

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-02 15:39

Det är inget mer som håller fast det. Du får skruva mer på skruven.

Hmm, vad har du för nån deluxemodell?

Min iBook (12", 1,2 ghz, ung. ett år gammal) har bara de två spärrarna i hörnena, och i mitten så sitter det fast med en magnet (som man inte vill tappa). Det är bara att dra in spärrarna och lyfta på min.

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2006-03-02 15:54

Pinsamt, jag behövde visst skruva lite till.

Tack Konrad!

1
Bevaka tråden