Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vaknar under vila

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-02-27 10:43

Hej!

Jag har en iBook som är lite över ett år och den har på den senaste tiden fått lite märkliga knyckar. När den vilar kan den mitt i allt vakna helt utan orsak. Både med skärmen nere och skärmen uppfälld. Finns det någon inställning som jag borde ändra på eller är detta ett vanligt problem? Jag har sökt i systeminställningar och onte hittat någon nyttigt.

Har en extern mus ikopplad hela tiden. Detta sker både med nätsladden i och då jag kör på batteri.

Björn

Ursprungligen av bjornk:

Hej!

Jag har en iBook som är lite över ett år och den har på den senaste tiden fått lite märkliga knyckar. När den vilar kan den mitt i allt vakna helt utan orsak. Både med skärmen nere och skärmen uppfälld. Finns det någon inställning som jag borde ändra på eller är detta ett vanligt problem? Jag har sökt i systeminställningar och onte hittat någon nyttigt.

Har en extern mus ikopplad hela tiden. Detta sker både med nätsladden i och då jag kör på batteri.

Björn

Det kan ju bero på musen men kan likaväl vara något i systemet som konstrar. Jag har ett externt ljudkort via USB som gör att jag kan spela UT/IN ljud via stereon. Om jag kopplar i eller ur det under vila så startar alltid iBooken. Men då gör jag ju en aktiv handling. Det som skulle kunna vara ditt problem är att musen rör sig något - vilket aktiverar datorn.

Testa att kolla Strömspararinställningarna och se vad som är förkryssat för att väcka datorn.

MVH

1
Bevaka tråden