Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan MacBook fotografera tjuvar?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har någon sett om detta finns?
Wigets/program som tar bilder av användare som t.ex misslyckas med inloggningen och sedan mailar de bilderna direkt när nätverk finns?

Ett sådant program skulle ju behöva kunna starta, fota, ansluta och skicka mail innan inloggningen. Visst vore det coolt?, alltså inte att få MB'n tjyvad, men att få kort på den rackarn som tror han har skaffat en ny dator!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-26 02:31

Ingen dum idé. Dock är det en sak jag spontant kommer på - du måste ha tillgång till en utgående e-postserver som fungerar oavsett vilken internetleverantör macbooken befinner sig på.

SMTP-servrar som drivs av internetleverantörer (det allra vanligaste) är oftast öppna för allmänheten utan nån form av login, men funkar bara för anslutningar som kommer inifrån det egna nätet.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-26 03:06

det är väl inget problem. det finns massor med öppna smtp-servrar som iof kräver inloggning.. det kan man ju lösa genom att hårdkoda en avsändaradress som använder ett gmail-konto till exempel. Det går också att lösa det genom att man helt enkelt får ställa in sitt eget gmail-konto på baksidan av widgetet.

kitesurf: tuff ide!!! BYGG DEN!

Ursprungligen av helbro:

tuff ide!!! BYGG DEN!


Har fullt upp för tillfället och jag vet inte hur man skriver och jag har ingen MacBook, än.
Men jag skulle gärna köpa funktionen om det gick.

Kanske kan man ha en diskret grej i botten av ExpressCard-platsen som sköter det praktiska med egen hårdvara istället för att blanda in OS X 100%, vilket antagligen inte går?

Skicka via FTP/HTML eller liknande, varför smtp?

Ursprungligen av MiBook84:

Skicka via FTP/HTML eller liknande, varför smtp?

Precis, detta låter enklare. Men en widget är väl inte rätt sätt va? Den kan väl inte vara aktiv INNAN inloggning.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-26 11:06

...och kanske skicka med info om IP och dyrligt så det går att spåra tjuven...

1
Bevaka tråden