Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vem vill starta WreckGooglesStats.org?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

appropå att google sparar allt man söker på (från denna tråd)

..nån som är sugen på att starta en sajt och göra en liten app som söker på olika roliga sökord, typ "FBI, bomb, anthrax, google you're asking 4 it" osv typ en gång i timmen? Då hade ju googles statistik börjat bli korrupt och till sist oanvändbar (åtminstone för de som använder appen..)

Kanske så enkelt som en widget?

Jag hade signat upp direkt.

Internet är politik. Vi borde inte sitta passiva.

hi-5

Vad skulle det vara bra för? Varför skulle Google bry sig?

För övrigt är det helt frivilligt att använda Google. Dom kan inte samla in några uppgifter om dig om du inte använder deras tjänster.

hehe, ja, hmm, skulle inte förvåna mig om google har en alarm-grej som går igång när de hittar vissa ord-kombos, typ "Google is shit" o sånt, så kollar de upp det..

Hey Google-poeple! If you can read this then you justify my cause!

Undrar om de använder babel-fish för att översätta? hehe.. Torsk fiskpinne åker bil genom snögubbe morot internet google som om lasermus hjälpte inte alls.

ok, iaf,

Ursprungligen av Kristofer:

För övrigt är det helt frivilligt att använda Google. Dom kan inte samla in några uppgifter om dig om du inte använder deras tjänster.

Jo du har en poäng. Men, det här handlar inte om vad Google kommer att göra i framtiden, utan va de har gjort. Det har redan hänt. Jag känner mig lurad. Nu är det fan personligt och det är dags för pajkastning... Du vet, hämnd! och det är kul

Om du fick bo på ett hotell gratis och sedan upptäckte att det satt en kamera där och att vissa människor fick se på dina filmer, hade du inte brytt dig för att det var gratis och frivilligt? Hade du bara åkt till nästa hotell?

Jag menar ok om man skickar in en ansökan till BigBrother. då ber man ju om det.

hi-5

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-13 19:22

Jag håller med Soul, det är inte en så "dum" idé - men det kräver att man tänker efter före, det är viktigt att veta vad man ska/inte ska söka på för ord, för att göra rätt information "korrupt" så den blir oanvändbar för "fel" männsikor, å andra sidan har vi echelon som avlyssnar - hela nätet för sådana saker, det finns förmodligen nu mycket värre och mer intigritetskränkande saker från NSA idag... Men om det fanns så skulle jag nog med "prenumerera" bara jag vet varför...

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-13 19:24
Ursprungligen av soul8o8:

appropå att google sparar allt man söker på (från denna tråd)

..nån som är sugen på att starta en sajt och göra en liten app som söker på olika roliga sökord, typ "FBI, bomb, anthrax, google you're asking 4 it" osv typ en gång i timmen? Då hade ju googles statistik börjat bli korrupt och till sist oanvändbar (åtminstone för de som använder appen..)

Kanske så enkelt som en widget?

Jag hade signat upp direkt.

Internet är politik. Vi borde inte sitta passiva.

hi-5

tänk på att hela ditt inlägg kommer att finnas i NSA´s datorer om ett par timmar. (inte för att man ska vakta vad man säger, utan veta varför man säger det)

/Tangen

Jag håller med dig på punkten att Googles informationsinsamling är fel. Däremot tycker jag att det är fel att försöka bekämpa det med att förstöra för dem. Bästa sättet är att praktisera sin konsumentmakt – låt bli att använda tjänsterna!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-13 20:17

jag vill fortsätta använda tjänsterna men inte bli påprackad saker jag inte godkännt - om jag ringer till USA och säger "bomb" "president" "middle east" i samma mening så kommer samtalet spelas in - det har jag inte godkänt till min operatör - men USA anser att dom tjänar ett högre syfte med att spela in mina samtal...

/Tangen

(Google är bra, men jag tycker att dom borde tänka till nu)

*gäsp*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-13 20:29

=)...

;)...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-02-13 22:05

Jag använder själv Clusty.com oftare än Google.
Klart sympatisk sökmotor med ganska fiffiga finesser.
Har den som default i Camino numera.

1
Bevaka tråden