Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Podd-TV

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-02-10 15:44

Hej,
Kan någon tala om för mig hur man tar emot Podd-TV från SVT? Jag har försökt att hitta anvisningar på deras hemsida utan att lyckas. Pod-radio finns på iTunes men Pod-TV måste man nog utveckla först.

Gå till SVTs hemsida för podd-tv:
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=45281&a=532001

Kopiera länken till det program du vlil prenumerera på

i iTunes, menyn "Avancerat", "Prenumerera på podcast": Klistra in länken som du kopierade.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-10 16:24

Tack, men det går inte att se på iPOD Video. Kanske nästa iPOD-generation?

Jag har inte provat själv att föra över till en iPod. Jag har bara tittat i iTunes.
Men det måste gå! Varför skulle SVT kalla det för "podd-tv" om man inte kan använda filmerna på en iPod?

  • Oregistrerad
  • 2006-02-10 16:40

Jo, jag hör ljudet men det finns bara en liten stillbild. Vad jag menar med TV är rörliga bilder men SVT kanske inte har samma uppfattning.

Har du provat med andra tv-program eller avsnitt? Kanske något fel på just den filmen...

  • Oregistrerad
  • 2006-02-10 16:53

På något otroligt, obegripligt sätt har jag fått det att fungera. Frågan är bara vad det är för nytta med det hela???

Nyttan är väl att man kan ladda ner och titta på ett tv-program NÄR man själv vill, uan att behöva ta hänsyn till sändningstider.

Och för man över det till en iPod så kan man dessutom titta VAR man vill, t.ex på bussen på väg till jobbet (även om skärmen kanske är i minsta laget... )

Ursprungligen av ortort:

På något otroligt, obegripligt sätt har jag fått det att fungera. Frågan är bara vad det är för nytta med det hela???

Du har förmodligen valt musik i huvudmenyn. Välj video och saken är biff

Ojoj, det är ju massor av nytta! Jag har några avsnitt Star trek liggande som jag tittar på när jag har tråkigt. Sen har jag några andra podcast som jag prenumererar på där det är tips och trix och lite olika roliga saker. Läste på IDG om någon läkare som podcastar sjukdomsinfo till äldre som snart blir intressant för en annan
Men, jag är en sån som tar till mig allt nytt med obegränsad entusiasm så jag förstår den som ifrågasätter nyttan...

  • Oregistrerad
  • 2006-02-10 17:28

Jo men jag tar också till mig allt nytt, framförallt är ballfaktorn viktig för mig och den är hög för detta.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-10 18:00

Lite tips pm några trevliga cast`s kanske ?

1
Bevaka tråden