Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MSN suger. Vad finns det för allternativa program.

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-02-07 00:36

Nu är jag så jävla less på msn. nu vill ja ha ett liknande program, eller som gärna är bättre. Kan någon rekomendera ett sådant.

Tack så mycket.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-07 00:40

adium

mercury

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2006-02-07 05:40

En röst till på Adium, underbart program med mycket möjligheter till att ändra utseende och ljud på allt

http://www.adiumx.com

håller med, Adium är det bästa till Mac OS X

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-02-07 07:50

Jag har inte provat mercury, men jag älskar Adium X på så många punkter.

Jag har inte kört Adium, men använt Mercury ett tag och är nöjd. Fördelen ligger i att kunna använda iSight för att ha videokonferans med PC-användare via MSN.

Adium X är jättetrevligt, AIM, MSN, Jabber (Google Talk t.ex.) m.fl. Massa kvalitativa uppsättningar av teman, kontaktlistestilar och ljud finns också. Klockrent program, så länge du inte ska föra över stora filer (via MSN-protokollet går det långsamt) eller se/skicka webcam.

Andra liknande alternativ? Skype är bland det bästa som finns ju. Assnabba överföringar, gratis röstkonversationer (fast det vet du nog redan). Snyggt och trevligt program, och grymt många användare. Och dessutom finns det native för Linux, PC och Mac (så som det borde vara), dessutom med likvärdiga funktioner för alla plattformar.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-07 09:38

Du har Proteus, Adium, Fire, Mercury, aMSN, MSN som jag vet just nu... men det finns säkert fler. aMSN ser ut som "vanliga" MSN, fast vitt, tråkigare och svårare att hänga med i vad som händer. Mercury var Java-baserat sist jag körde det, segt och tråkigt, för att inte säga kantigt och fult, men den enda klienten som kan köra cam till Mac, förutom iChat då. (Nu har jag ingen aning om det går med AIM, aldrig använt det). Proteus kostar pengar, men fungerar klanderfritt utan registrering, förutom en irriterande popup som kommer ibland. Adium är gratis. Jag kan inte bestämma mig om jag ska rekommendera adium eller proteus åt dig, men råder dig att testa båda och se vilken du trivs bäst med.

Nån som känner till en MSN-klient att använda på en OS9-maskin?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-07 18:16
Ursprungligen av sjovall:

Nån som känner till en MSN-klient att använda på en OS9-maskin?

Tror att MSN funkar på 9.2.2

Yes!!

Ursprungligen av sjovall:

Nån som känner till en MSN-klient att använda på en OS9-maskin?

MacMessenger

  • Medlem
  • 2006-02-07 18:46

Jag lägger också en röst på Adium, har inte testat de andra men jag tycker detta är fantastiskt. Se även till att ladda ner "din mamma"-generatorn så drar den ett slumpvist "din mamma"-skämt om du skriver /mom. Välj vem du skickar till med omsorg bara, en del kan bli sura, min bror bland annat

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2006-02-07 18:50

hur bra är adium egentligen när det gäller att skicka filer. jag har t ex aldrig lyckats skicka mappar, utan endast fil för fil. på den punkten är ju iChat överlägset.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-07 22:23

Sällar mig till adium-skaran.
Går att ställa in till minimal kontaktlista och har många övriga inställningsmöjligheter.
Nuvarande version är 0.88, som funkar bra. Har före 0.88 haft ett par problem med hängning och CPU-sug däremot. Väl värt att prova!

1
Bevaka tråden