Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny iPod Nano, nu med 1GB för $149!

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-07 16:22

Jag var precis på väg att posta om detta, aldrig får man vara först
Hursomhelst, priset är nog tyvärr lite för saftigt för att folk skall nappa.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-02-07 16:30

Najs

  • Medlem
  • 2006-02-07 16:35

1495:- för 1 GB, 1995:- för 2 GB, 2495:- för 4 GB. Skyfflarna är prissänkta också, 725:- för den minsta.

Jag borde slå till men vet inte på vad...

Jag tycker nano 1GB är en klockren produkt som ligger helt rätt i pris! Särskilt med tanke på allt man faktiskt får med en nano. Färgskärm, de kompakta måtten, gränssnittet och iTunes-integrationen. Inte ens en haschtomte kan hitta det någon annanstans.

Nu har dessutom Apple hela spannet- från snorbillig till "skitdyr".

Men men... stackars shuffle Shuffle är en otroligt underskattad produkt. Ungefär som eMac var*.

*?

  • Medlem
  • 2006-02-07 22:26
Ursprungligen av ztaafen:

Men men... stackars shuffle Shuffle är en otroligt underskattad produkt. Ungefär som eMac var*.

*?

Vadå? De är ju prissänkta, de har inte försvunnit.

Ursprungligen av Giggs:

Vadå? De är ju prissänkta, de har inte försvunnit.

Ja, men det går rykten om att Apple har slutat tillverka Shuffle's. Kanske inte så jättetrovärdiga rykten, men...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-02-07 22:48

Hm, hur syncar man en Nano 1GB med iTunes där man har ca 5 GB med låtar? Jag har just nu en Archos AV420 som jag "syncar" manuellt - drar & släpper hela iTunes Music på dess 20 GB HD.

Menas - kan man välja vilka låtar man syncar mellan iTunes & Nano
och ställa in det automatiskt?

Tack

Ursprungligen av homesick:

Hm, hur syncar man en Nano 1GB med iTunes där man har ca 5 GB med låtar? Jag har just nu en Archos AV420 som jag "syncar" manuellt - drar & släpper hela iTunes Music på dess 20 GB HD.

Menas - kan man välja vilka låtar man syncar mellan iTunes & Nano
och ställa in det automatiskt?

Tack

Du kan ju göra en smart spellista och begränsa den till precis så mycket som du får in på din iPod.

Jag har en spellista för alla låtar jag gillar skarpt, men även den är större än vad jag får in på min 2 gigs Nano. Så då har jag en spellista som är begränsad till 1,5 gig med alla låtar i Mina Bästa spellistan som jag lyssnat på nyligen. Men för att inte glömma bort musik så fyller jag resten av utrymmet med låtar från en spellista med det minst senast lyssnade på från Mina Bästa listan.
Det innebär att om jag lyssnar på alla låtar på iPoden så kommer alla låtar i mellanskiktet alltid förr eller senare hamna på listan över de minst senast spelade och då hamna på iPoden, medans de låtar jag tycker bäst om för tillfället stannar kvar på senast lyssnade listan tills jag ledsnar på dem.

Ganska smart tycker jag själv

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-02-09 20:00
Ursprungligen av Laseranders:

Du kan ju göra en smart spellista och begränsa den till precis så mycket som du får in på din iPod.

Jag har en spellista för alla låtar jag gillar skarpt, men även den är större än vad jag får in på min 2 gigs Nano. Så då har jag en spellista som är begränsad till 1,5 gig med alla låtar i Mina Bästa spellistan som jag lyssnat på nyligen. Men för att inte glömma bort musik så fyller jag resten av utrymmet med låtar från en spellista med det minst senast lyssnade på från Mina Bästa listan.
Det innebär att om jag lyssnar på alla låtar på iPoden så kommer alla låtar i mellanskiktet alltid förr eller senare hamna på listan över de minst senast spelade och då hamna på iPoden, medans de låtar jag tycker bäst om för tillfället stannar kvar på senast lyssnade listan tills jag ledsnar på dem.

Ganska smart tycker jag själv

HA! Väldigt smart vill jag säga!

Du markerar vilka spellistor du ska synca...iTunes varnar om det överstiger 1Gb

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-02-08 20:06
Ursprungligen av lilledanne:

Du markerar vilka spellistor du ska synca...iTunes varnar om det överstiger 1Gb

Yepps, tack

& jag håller absolut med Elias - inget kan slå Nano 1 GB nu.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-07 23:57

Konstig utveckling. Ska nästa nano ha 256Mb? Bara Apple kan göra så.
Naturligt hade varit en ny 8 GB och sänka priset på 4 GB & 2 GB.

Ursprungligen av Jordi:

Konstig utveckling. Ska nästa nano ha 256Mb? Bara Apple kan göra så.
Naturligt hade varit en ny 8 GB och sänka priset på 4 GB & 2 GB.

Apple, precis som i praktiken alla andra företag, svarar på vad marknaden efterfrågar, i det här fallet var det ekonomiskt gångbart att släppa en nano med 1GB minne.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-08 00:43

Tror detta var ett supersmart drag av apple. Nu har ju i princip alla råd med en ipod. Jämnför 1gb Nano med liknande prudukter för samma pris. Oslagbart.

Jag försvann där någonstans i mitten men det låter som en ganska bra ide

Lite off-topic, men det berör ju både nano- och shuffle-uppdateringarna:

Jaha, på grund av att nanon kom upp i igen så kunde jag inte hålla fingrarna borta: Köpte en iPod nano 2 GB. Vet inte om det känns som ett klockrent köp... nästa uppdatering av någon av iPodarna känns väldigt nära, och jag vet med mig att jag kommer bli lite småbesviken i så fall.

Hade en shuffle förut, och var väldigt nöjd med den. Tyvärr blev den stulen. Shufflen extraknäcker ju dessutom som världens bästa usb-minne - det går ju att ställa in direkt från iTunes hur mycket som ska användas för data respektive musik. Anledningen till att jag inte köpte en shuffle istället var helt enkelt för att det skulle kännas som att ha en Volvo och sedan köpa en ny, likadan.. om ni förstår hur jag menar.

Men ni som funderar på att köpa, tveka inte på en shuffle! Den är billig, du kan vara riktigt vårdslös med den och den är pytteliten.

Vad jag ville få ut av det här vet jag inte... Trösta eller lugna mig angående nano-köpet, säg att jag inte kommer känna att jag har köpt en redan sval produkt

Jo, en fråga: Är det lika smidigt att ställa in utrymme-för-data-respektive-musik i iTunes för en nano som för en shuffle? Eller funkar det lika för alla iPods?

  • Oregistrerad
  • 2006-02-11 10:09

Yiiiiieeeeeey!!!!
Perfekt! Äntligen min dröm ipod!

1
Bevaka tråden