Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mighty Mouse - Smutsig kula?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-13 20:27

Hej! Jag har skaffat en mighty mouse, och är väldigt nöjd!

Nu undrar jag bara om det kommer bli några problem ifall kulan skulle bli smutsig? Funkar den som gamla möss kulor irl?

Den har ju ingen kula, den är ju optisk, eller menar du den rullbollen på ovansidan?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-13 20:44
Ursprungligen av Johan S:

Den har ju ingen kula, den är ju optisk, eller menar du den rullbollen på ovansidan?

Bollen högst upp ja...

Hmm...

Är det optisk avkänning på kulan med? I så fall så borde det ju inte bli några större problem (tror jag). Sen är ju inte ovansidan lika utsatt som undersidan för smuts, men fett från fingrarna kan säkert ställa till problem med.

Det kan nog bli problem till sist, hoppas bara det dröjer. Jag känner ibland att hjulet liksom slirar funkar kanske bra till höger, vänster och upp men inte ned, då kör jag snabbt upp och till sidorna en stund och då brukar det lossna och fungera perfekt länge.

Annars är jag väldigt nöjd med den (efter att jag stängde av sidoknapparna).

Senast redigerat 2006-01-25 19:19
  • Oregistrerad
  • 2006-01-25 18:51

Jag och min kollega har varsin Mighty mus som har slutat skrolla uppåt. Har hunnit bytt min ( i butiken jag köpte Datorn i).

mvh
Lennart

Min skrollar på ännu, gäller bara att motionera den när den börjar trilskas. Men den lägger säkert av vad det lider.

Hittade följande support-artikel: How to clean your Mighty Mouse.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-26 00:31

Och nu hackade den andra (inte den nya, den är inte uppackad än). Eftersom jag kör med min Logitech mus i huvudsak, så kan jag nog påstå att jag knappt använt Mightyn alls....ergo inget fingerfett-problem...

mvh
Lennart

Rengöringstipset på Mighty Mouse funkade!

Testade länkade tipset enligt ovan och nu funkar den! Min MM är sådar 5mån gammal och scrollkulan har krånglat då och då (alltid neråt) men som nån sa här lite "motion" har alltid fått igång den. Nu den här veckan verkade det dock kört, den ville inte alls neråtscrolla men efter

"If the scrolling feels rough, hold the mouse upside-down and roll the ball vigorously while cleaning it to help dislodge any particles that may have collected on the internal hardware."

så gick den igång.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-04 02:24

Although your Mighty Mouse never needs to be fed or watered, you may occasionally find that you need to clean it.

Bara jag som märkt att de smyger in mer och mer humor i sina support-artiklar? Ett exempel till: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=301920

Ursprungligen av acke:

Although your Mighty Mouse never needs to be fed or watered, you may occasionally find that you need to clean it.

Bara jag som märkt att de smyger in mer och mer humor i sina support-artiklar? Ett exempel till: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=301920

Ja, absolut!

T.ex. på sidan om iMacen: 2. Dragon not included. eller om iPod shuffle: Do not eat iPod shuffle.

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

iPod shuffle: Do not eat iPod shuffle.

Kanske inte humor utan helt enkelt bara en amerikansk produkt...;)
Nu slipper Apple betala miljoner dollars i skadestånd då någon får magont av iPod till frukost.

1
Bevaka tråden