Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad ska jag ha för skärm till min PowerBook 17-tum?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har äntligen fått en riktig arbetsplats, så jag kan ha en extraskärm, så nu undrar jag vilken skärm som kan vara lämplig för mig.

Jag har en PB 17" 1,33GHz med ett ATI Mobility Radeon 9600 m 64 MB minne. Kommer sannolikt emellanåt också att köra min Fujitsu-laptop på den

Jag hade tänkt mig något i storleksordningen 20-23 tum och de önskemål jag har är i första hand att text skall återges bra (hög kontrast och hög upplösning? ) men samtidigt bör den ha någorlunda hygglig färgåtergivning, (men den är inte till för bildredigering i första hand)

Prismässigt hade jag väl tänkt något mellan 5- 10.000:-

Alla förslag mottages tacksamt

Jag köpte min Samsung Syncmaster 214T just för att den sades ha god återgivning av text i tester jag läste. (Har inga länkar kvar tyvärr.) Jag har inte jämfört så mycket med andra TFT-skärmar, men är mycket nöjd med den, både vad gäller text och bild.Den ligger på 21", och har pivot, vilket ju också kan vara bra när man jobbar med text. Går att få tag på för 8.000-8.5000 kr.

Tänk på att skärmen ska ha DVI-anslutning, inte VGA-anslutning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-03 20:06

Apples 20" funkar bra för 8.000 /

/Tangen

1
Bevaka tråden