Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WoW fryser

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag jackade just in 2Gb minne i min iMac G5 för att få litet mer flyt i WoW.
Vad händer?
Spelet fryser! Alternativt avslutas.
Frågan är om andra har upplevt detta? Eller kan det vara så att den nya (?) questen med Skyseer har fuckat upp spelet? Frysningarna kommer mest när jag närmar mig skyseer-gubbarna med ljusstrålarna.
Någon som vet - eller har en bra gissning.
Alltså: är det minnesuppgraderingen som förvirrar datorn eller är det WoW som blivit korrupt?

Testa att plocka ur det minne du stoppade i, om detta hjälper så reklamera minnet där du köpte det.

Hmmm

kan du utveckla det där. Har du varit med om något liknande?

Nej jag har inte varit med om något liknande. Men eftersom problemet kom efter att du stoppade i minnet kan det vara det som är problemet. Datorer brular nämligen frysa med felaktigt minne installerat. Det kanske är tråkigt om det är trasigt men då är det bara att reklamera det och få ett nytt.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2006-01-27 21:06
Ursprungligen av ekenstam50:

Jag jackade just in 2Gb minne i min iMac G5 för att få litet mer flyt i WoW.
Vad händer?
Spelet fryser! Alternativt avslutas.
Frågan är om andra har upplevt detta? Eller kan det vara så att den nya (?) questen med Skyseer har fuckat upp spelet? Frysningarna kommer mest när jag närmar mig skyseer-gubbarna med ljusstrålarna.
Någon som vet - eller har en bra gissning.
Alltså: är det minnesuppgraderingen som förvirrar datorn eller är det WoW som blivit korrupt?

Vilka inställningar kör du med och vilken iMac har du?
Själv kör jag med Rev.b G5:an också med 2Gb RAM och det är ingen ide att ha grafik-reglagen dragna åt höger. Jag har allt avslaget och alla reglagen på lägsta för att kunna har högsta upplösningen på(förutom när jag kör AV).
Prova dra ner på lite saker
Vet inte om detta är till någon hjälp eftersom jag själv är amatör på ämnet
GL

/jacob

Det fixade sig med nya minnen.
Nu flyter det bra.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-30 09:33

Jag tänkte just säga att det garanterat är minnesproblem.

1
Bevaka tråden