Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fotbolls-VM på landet

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad är det bästa och billigaste alternativet om man ska se Fotbolls vm i sommar?! Nu har jag inte ens en antenn.

marcus :m

  • Oregistrerad
  • 2006-01-25 10:42

Bli polare med någon som har tv och antenn. Med lite tur har personen i fråga mat och sovplats åt dig också. Speciellt om du är en sån babe som du utger dig för att vara

Kul kille, men jag vill inte ha nya kompisar och jag vill vara på landet i sommar...

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-01-25 12:48
Ursprungligen av marcusbabe:

Vad är det bästa och billigaste alternativet om man ska se Fotbolls vm i sommar?! Nu har jag inte ens en antenn.

marcus :m

Antenn, vad menar du? Är det typ Canal+ du vill åt eller är det digitaltv-utbudet?

/Fotbolls-vm-n00b

Det framgår inte om du är ute efter en "TV-på-dator"- eller en "TV-i-en-TV-apparat"-lösning.
Och det framgår inte om det är analog- eller digital-tv du vill ha.
Och det framgår inte vilka kanaler du är ute efter (gratis- eller betal-kanal).

Men med den här (plus en bordsantenn) kan du titta på digital-tv direkt i datorn (om det nu var det du ville ha?):
http://www.macoteket.se/product_list.jsp?group_id=56506&product_id=577339
För betal-kanaler krävs även en CA-modul och ett program-kort med abonnemang.

Ursprungligen av marcusbabe:

...billigaste alternativet...

http://www.blocket.se/li?q=&ca=23_11_s&c=24&w=3

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-01 13:26

Fotbolls-VM ryktas ju ska sändas i HDTV av SVT. Jag har en Dell 24" som är "HD Ready" och ett par någorlunda nya G4-macar. Vi har även en Boxer-box och en vanlig TV-antenn kopplad till den. Hur gör jag för att se Zlatan dribbla halva england i HD-upplösning? Dvs, vilka TV-mojänger behöver jag? Ville inte skapa en ny tråd så jag lånar denna, eftersom det är liknande frågeställning.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-01 16:19

zlatan kommer inte dribbla någon i england och därmed basta

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-01 16:32
Ursprungligen av Sombrero9999:

zlatan kommer inte dribbla någon i england och därmed basta

Det var ju ett givande svar. Vi säger som så, om Zlatan går av planen utan att ha jonglerat upp Campbell & co på bortaläktaren, så skiter jag i att se resten av VM i HDTV.

1
Bevaka tråden