Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nytt minne till "gammal" imac g5?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-01-17 14:22

Behöver hjälp med vad jag ska skaffa för minne till min imac g5 (från nov-05)! Den har just nu endast 256 MB DDR SDRAM och är mkt långsam...
Kan jag sätta in ett 1gb nytt minne?

tacksam för guidning!

Ja, du kan installera 1GB RAM i varje plats, så totalt kan du ha upp till 2 GB RAm i din iMac.

Enligt den här artikeln ska minnestypen vara "PC3200, unbuffered, nonparity, 184-pin, 400Mhz DDR SDRAM" och här finns instruktioner (2,7 MB stort pdf-dokument) för hur du sätter in ditt nya minne på s.41.

  • Medlem
  • 2006-01-17 15:14

tack!

Men fungerar det att behålla det gamla 256 och sätta in ett nytt 1 gb, eller behöver jag sätta in två likadana? Vad jag förstår så ska det gå.
Jag vet att jag sett en liknande diskussion innan också, men inte specifikt till "gamla" iMacen.

Tack igen...!

Jag hittade den här artikeln, men den är inte speciellt specifik vad gäller hur mycket snabbare saker och ting blir. Jag frågade om det i den här tråden, men det verkar vara svårt att reda ut vad den egentliga vinsten blir. Men vad gäller din uppgradering från 256MB till 256MB + 1GB så tror jag det blir ett bättre val än 256+256MB.

1
Bevaka tråden