Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Erfarenheter av Samsung-minnen till iBook

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hade tänkt köpa mer minne till min iBook G4. Eftersom www.styggapojken.com har sin butik alldeles runt hörnet tänkte jag göra det hos dem. Priserna är överkomliga också. De påstår att deras Samsung-minnen fungerar till Apple-datorer. Jag undrar om detta stämmer och i så fall vilka erfarenheter ni har av dessa minnen. Jag hade tänkt att trycka in 1 Gig i en iBook G4 1,2 Ghz, 256 MB.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-12-15 23:24

jag köper mina minnen där. Har köpt ett 1gb och ett 512mb och det funkar utmärkt. Om nån är intresserad så vill jag sälja ett 256 ram och ett 512 ram som har blivit över när jag köpt nya ramminnen.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-01-12 15:27

Är det svårt att sätta in minnet själv i ibooken? Finns det någon online guide för hur man gör?
Flip: Vilken ramminne rekomderar du från styggapojken? Jag ska ha ett 512mb minne.

Senast redigerat 2006-01-12 15:38
  • Medlem
  • 2006-01-12 17:02

Köp Flips minne

Ursprungligen av INXS:

Är det svårt att sätta in minnet själv i ibooken? Finns det någon online guide för hur man gör?
Flip: Vilken ramminne rekomderar du från styggapojken? Jag ska ha ett 512mb minne.

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-01-12 16:10

www.pbfixit.com och det är lätt att byta minnen lycka till

  • Medlem
  • Solna
  • 2006-01-12 16:46

INXS: Stäng av datorn, plocka ur strömsladden, lossa batteriet. Lossa tangentbord, Airport-kort, samt en skyddsplåt. Sätt i (för i vinklat, tryck ner "roterande"). Återmontera övriga delar i omvänd ordning.

Ska inte vara några problem om du inte har tummen helt mitt i handen, ta det bara lugnt så går det bra. Finns dessutom beskrivning längst bak i iBook-manualen.

1
Bevaka tråden