Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

kortkommandon i adium?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

kan man växla mellan de olika konversationerna i adium? om jag pratar med två pers samtidigt så blir det ju två flikar så man måste musklicka på den som man vill ha aktiv....alltså inte två separata fönster som med msn. Frågan lyder alltså...kan man med nått kort-kommando växla mellan dessa koversationer?

  • Oregistrerad
  • 2006-01-08 00:24

Ja då, det är bara att klicka kommando + höger eller vänster pil, voila!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-01-08 00:25

Finns i inställningarna, standard är äpple-vänsterpil och äpple-högerpil.

Adium är så pass fiffigt att du själv kan ställa in det, kolla inställningar ->generellt (standard är äpple + höger/vänsterpil).

Edit: Äsch, va fan, två minuter för sen. Tycker dock mitt svar var det mest utömmande.

Man kan också navigera med kringla+[siffra] där siffra är den ordning dina konversationer ligger i meddelandefönstret. Säg att du har tre konversationer igång så aktiverar du den första (mest till vänster) med kringla+1, den mittersta med kringla+2 och den högra med kringla+3.

aha! tack så jättemycket allihopa!

Heh, tre svar på tre minuter, vem säger att 99mac är dött?

  • Oregistrerad
  • 2006-01-11 18:46

Jag passar på att snika in en liten fråga här, hur stänger man en sån filk? När man snackat färdigt med nån och personen är offline så fattar inte hur man får bort fliken.

Kortkommandot Stäng flik, kringla+W. Eller så håller du muspekaren ovanför den lilla symbolen nere till vänster på fliken så blir den ett kryss (likt flik-krysset i Safari).

Och om man skulle vilja byta flik med ctrl + tab och shift+ ctrl + tab (som i många andra program, Firefox exempelvis)? Jag får bara några få alternativ i Adium.

1
Bevaka tråden