Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Linux på PPC, men ej mac.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skulle bara visa DETTA.

Smått trevligt att se att man kan köra t.ex Ubuntu på flera PPC system smärtfritt.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-10 09:11

Grattis!

Men hur är prestandan jämfört med Linux på Intel?
(Hade för mig att Linux på Mac gick långsammare än samma på en Intel-burk med någelunda samma mhz).
(Hoppas jag har fel).

Och hur du fick en Pegasus burk i Sverige, är en annan femma

Ursprungligen av miska:

Grattis!

Men hur är prestandan jämfört med Linux på Intel?
(Hade för mig att Linux på Mac gick långsammare än samma på en Intel-burk med någelunda samma mhz).
(Hoppas jag har fel).

Och hur du fick en Pegasus burk i Sverige, är en annan femma

Lite långsam bootning är ungefär det enda jag märkt, annars går det ungefär lika snabbt som Linux gjorde på min förra PC-burks som var ungefär lika snabb. Lite slöare grafik dock, men misstänker att det beror på mitt sunkiga Radeon 9250 som sitter i pegasosen. Bara 256MB RAM i den med.

Och PegII kan man köpa hos www.ggsdata.se
De fick in en hög moderkort innan jul ifrån bPlan.

Ah, detta linux!

Oj, de var inte billiga! Nästan lika mycket som en mac mini, och då får man bara ett moderkort+cpu...

Men morphos har man hört en del gott om (och ont iofs, men ändå!). Hur är det?

Ursprungligen av irrelogical:

Oj, de var inte billiga! Nästan lika mycket som en mac mini, och då får man bara ett moderkort+cpu...

Men morphos har man hört en del gott om (och ont iofs, men ändå!). Hur är det?

Sant, men man kan uppgradera den med snabbare CPU-kort efterhand samt boota ifrån USB om man vill, något som saknas i Minin's Firmware, samt att specsen på moderkortet är hyfsat bra. MorphOS ingår också i priset.

MorphOS är sjukt snabbt. Gjorde en snabb testfilm som finns att se HÄR där jag kör igång en hög program och växlar mellan fönstrena. Bootar upp på några sekunder med. Sen är det väl som linux fast lättare konfat etc.. har man testat en Amiga så förstår man koncepten.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-10 16:00

Jag antar att du vet att du kan kör Mac OS X i mol på den maskinen också. Alltså Mac OS X samtidigt som Linux.

1
Bevaka tråden